.

Beantwoord

Kan ik een Simyo simkaart ook in niet-telefoons plaatsen?

  • 8 August 2016
  • 1 reactie
  • 184 Bekeken

Ik wil experimenteren met deze:

http://www.aliexpress.com/item/Smart-Electronics-GPRS-module-GSM-module-A6-SMS-Speech-board-wireless-data-transmission-adapter-plate/32652807004.html

Deze heeft natuurlijk een SIM kaart nodig. Nu heb ik al jaren er één van jullie 🙂. Het internet deel nooit gebruikt en zojuist eens gaan lezen. Ik zie dat na aanzetten van internet ik à 0,15 per MB kan internetten en dat er per KB wordt afgerekend. Voor IoT is per keer zeer weinig data (< 1 KB) nodig. En voor veel toepassingen is een paar keer per dag al veel. Kortom ik moet flink mijn best doen wil er maandelijks een MB doorheen gaan. Klopt het dat ik in deze opstelling dan maar 0,15 betaal/betaald heb als de MB op is?

Geen idee wat voor instellingen nodig zijn en of de gegevens bij handmatig afdoende is. Het is allemaal wat nieuw. Zijn jullie in voor een experiment 🙂. Wordt in ieder geval een artikel op mijn website en mogelijk ook een computerblad (zal geen reclame maken).
icon

Beste antwoord door Jihane 10 August 2016, 13:34

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hvdkamer,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je dit gaat uitproberen! Als er een simkaartje in moet, dan zou een Simyo simkaart prima moeten zijn. Meer dan dat kan ik er ook niet over zeggen - de simkaarten zijn namelijk gebouwd om in een telefoon te functioneren. Uitproberen kan altijd! 🙂 Gelukkig kun je het 'verbruik' altijd bijhouden online, en zie je dus precies hoeveel data er verbruikt wordt!

Je beredenering klopt verder helemaal: je betaalt met een Prepaid € 0,15 per MB. Als je dus slechts één MB per maand verbruikt, dan is dat inderdaad het prijskaartje dat eraan hangt! En je kunt je verbruik tot op de MB netjes terugzien op Mijn Simyo.

Zul je een linkje sturen met jouw artikel, zodra het af is? Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane

Reageer