Ik wil wifi in de caravan dmv muama kastje. Die heeft een simkaart nodig. Kan ik een losse simkaart bestellen voor zo’n wifikastje? Indien het mogelijk is dan simkaart met onbeperkt internet.
Daarvoor het je een zogenaamde datasim nodig met een 097-nummer, die verkoopt Simyo niet, KPN wel
Een 06-nummer mag je voor dat soort toepassingen niet gebruiken.
Daarvoor het je een zogenaamde datasim nodig met een 097-nummer, die verkoopt Simyo niet, KPN wel
Een 06-nummer mag je voor dat soort toepassingen niet gebruiken.
Dankjewel voor de vlotte reactie. Ik weet nu al genoeg en kan actie nemen!
Maar zou het werken? Is denk ik veel goedkoper dan een datasim, en met een dataplafond loop je ook geen risico meer.
Maar zou het werken? Is denk ik veel goedkoper dan een datasim, en met een dataplafond loop je ook geen risico meer.
Maar voor dit soort toepassingen mag je gewoonweg geen 06-nummer gebruiken
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Ik heb wel eens gelezen dat een provider kan zien of een gewone simkaart als datasim wordt gebruikt, en als ze niet willen dat een mobiele sim op die manier wordt gebruikt dat ze dan de simkaart kunnen deactiveren. Maar of Simyo dit daadwerkelijk doet weet ik niet.
Ik heb wel eens gelezen dat een provider kan zien of een gewone simkaart als datasim wordt gebruikt, en als ze niet willen dat een mobiele sim op die manier wordt gebruikt dat ze dan de simkaart kunnen deactiveren. Maar of Simyo dit daadwerkelijk doet weet ik niet.
Dat klopt inderdaad
Bij Simyo (nog) niet, bij KPN wèl mogelijk
Maar met datasim loop je nu tegen een ander probleem aan
https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet
https://www.vodafone.nl/abonnement/extra-opties/mobiel-internet
Waar ergens is te lezen dat het esim is?
De nieuwe ipad 2024 LTE heeft alleen esim, Officeel mag ik geen 06 erin doen maar een esim van data is er nog niet. Kortom ipad 2024 LTE moet je helaas toch een 06 esim erin doen (wat eigenlijk niet mag) anders heb je er niets aan de LTE versie...
Zie onderstaande link
https://forum.kpn.com/mobiel-15/e-sim-mobiel-internet-voor-de-pas-aangekondigde-ipad-614089
Aha oke (met klein zoek werk is het er). Dan lijkt KPN een stap voorop te lopen op de esim. Dank voor de link. Weet ik dat ook weer.
Met VF heb ik zakelijk afgelopen week 10x esim voucher ontvangen met 06. Data esim (097) is bij VF nog niet mogelijk volgens de VF medewerker.
zowel de providers als de ACM controleren daar actief op en bij ‘misbruik’ wordt de verbinding afgesloten en staan er hoge sancties op voor de providers door de ACM🤨
Hoi
Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je van
Mocht je nog andere vragen hebben laat het dan gerust weten.
Groetjes,
Amy
Kortom zowel KPN als VF is datasim met esim mogelijk (al is dat zo 123 niet zichtbaar).
Wie weet komt Simyo ook nog ooit met een data only dan kan alles bij 1 partij (prive).
UPDATE:
Door het moderatieteam van KPN is vandaag bevestigd dat een losse e-sim voor datagebruik (097-nummer) (nog) niet mogelijk is.
Een data-e-sim is vooralsnog alleen mogelijk via KPN bij de aanschaf van een tablet, die dat ondersteunt.
Waarvan acte.
UPDATE:
Door het moderatieteam van KPN is vandaag bevestigd dat een losse e-sim voor datagebruik (097-nummer) (nog) niet mogelijk is.
Een data-e-sim is vooralsnog alleen mogelijk via KPN bij de aanschaf van een tablet, die dat ondersteunt.
Waarvan acte.
Bedankt voor de update!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.