Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kan ik een simkaart met NFC krijgen?


Badge +2
Hoi,

Mijn simkaart ondersteund geen NFC geeft de NFC Manager app aan. Het is nog zo'n oude gewone simkaart. Als ik naar het menu vervangende simkaart ga zie ik dat jullie een nieuwe 3in1 simkaart met NFC kunnen leveren. Alleen moet ik daar dan 5 euro voor betalen. Is het mogelijk dat die 5 euro vergoed kan worden? Omdat ik nog in bezit ben van een oud exemplaar.
icon

Beste antwoord door Caspar 15 maart 2017, 12:28

Hoi nikostweak,



Goeie vraag!



Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en ik zag inderdaad dat je nog een hele oude simkaart hebt. Ik heb gelijk een nieuwe NFC 3-in-1 simkaart naar je toe gestuurd zonder dat er kosten aan verbonden zijn.



Je hebt de simkaart binnen een paar dagen binnen.



Heb je hier verder nog vragen over?



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi nikostweak,

Goeie vraag!

Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en ik zag inderdaad dat je nog een hele oude simkaart hebt. Ik heb gelijk een nieuwe NFC 3-in-1 simkaart naar je toe gestuurd zonder dat er kosten aan verbonden zijn.

Je hebt de simkaart binnen een paar dagen binnen.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Badge +2
Hoi Caspar,

Bedankt voor de snelle reactie en het opsturen van de simkaart.

Deze nieuwe kaart kan ik als ik hem ontvangen heb activeren via de website?


Groeten,
Niek
Badge +7
Hoi nikostweak,

Graag gedaan namens Caspar! Zodra je de nieuwe simkaart hebt ontvangen, kun je hem zelf activeren op Mijn Simyo. Dit doe je door te gaan naar Instellingen > Simkaart > Nieuwe simkaart activeren. Nadat je hem geactiveerd hebt, ontvang je een mail met je nieuwe pin- en pukcode.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha
Badge +2
Hoi Samantha,

Ja het is gelukt hoor. De uitleg die bij de simkaart zat was voldoende. Trouwens gisteren verstuur en vandaag ontvangen dat is snel😀. Bedankt voor de goede service!

Fijne avond.

Groeten,
Nikos
Badge +7
Hoi nikostweak,

Wat fijn dat je hem zo snel hebt ontvangen! Gelukkig is ook alles goed gegaan met activeren 🙂

Graag gedaan en alvast een fijn weekend! :D

Groetjes,
Samantha
Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem. Wilde OV-chip-mobiel gaan gebruiken, maar nu blijkt mijn simkaart niet NFC-geschikt te zijn. Kan ik ook een nieuwe krijgen zonder dat het mij € 5 kost?
Reputatie 4
Badge +7
Ook ik heb een oude kaart, en durf al bijna niet meer over straat daar mee.
Kan ik ook een gratis NFC kaart krijgen?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Abraxas & Wimj12,

Goed dat jullie je vraag hier stellen! Ik kan me voorstellen dat je graag gebruik wilt maken van de nieuwste functies en dat jullie daarvoor een NFC simkaart willen. De kosten van € 5,- zijn hiervoor in principe standaard.

Omdat er in dit topic al eerder kosteloos een simkaart is gestuurd, ga ik jullie deze niet onthouden. Ze zijn onderweg en zullen binnen 3 werkdagen bij je thuis op de mat vallen. Jullie kunnen de simkaarten activeren via Mijn Simyo. De instructies hiervoor zitten bij de simkaart bijgesloten.

Het opsturen en bestellen van deze simkaarten, kosten voor ons natuurlijk ook geld. Wees dus zuinig op je simkaart 🙂 De volgende keer zullen wij de kosten hiervoor wel in rekening moeten brengen. Het kosteloos verzenden is een uitzondering en kunnen wij helaas niet standaard doen :)

Hebben jullie hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Dank je wel, Angela! Ik zal er zuinig op zijn. 😉
Reputatie 4
Badge +7
Ik ook. Gelukkig kan ik straks weer over straat zonder mijn onzichtbaarheidsmantel (suggestie voor "raad het woord").
Reputatie 4
Badge +7
De simkaart is binnen. Maar alleen de instructies om hem te activeren lukken me niet.
Ik log in op mijnsimyo, en dan naar het deel "Instellingen Simkaart".
Daar staat te zien dat de huidige sim een USim is, maar nergens iets van activeren.

Onderaan staat alleen een stukje over blokkeren en nummerbehoud. En geen activeren.

Bij een ander nummer van Simyo wat ik heb staat de optie "vervangende simkaart aanvragen en activeren" wel, dus er lijkt iets met mijn account aan de hand.

Wat nu?

ps: ik werk op een iPad, en een screenshot maken, prive informatie wegpoetsen en dan posten is voor mij op de iPad een paar stappen te ver.
Reputatie 4
Badge +7
Het staat er nu wel. Dank aan de onbekende Siimyaan die dit heeft opgelost.
Hallo Simyo, Mijn simkaart ondersteund helaas ook geen NFC.
Ik hoop nu ook een gratis NFC kaart te krijgen voor mijn smart phone?

Met vriendelijke groet,
Michael
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MichaelZ,

Welkom op het Simyo Forum.

Ik snap heel goed dat je graag gratis een NFC-simkaart van ons ontvangt. Wat ik in mijn vorige reactie ook heb proberen uit te leggen, is dat het gratis versturen van simkaarten niet de standaard is. Dit betekent dan ook direct dat ik niet voor iedereen die zijn reactie in dit topic zet, een gratis simkaart kan opsturen "omdat het hiervoor ook is gedaan". Dit wilde ik graag nogmaals duidelijk maken.

We kijken per situatie en per klant of er een mogelijkheid is om een gratis simkaartje als éxtra cadeautje toe te sturen. Nu zie ik dat jouw simkaart al redelijk oud is, en je nog nooit een nieuwe hebt aangevraagd. Voor deze keer zal ik hem kosteloos toesturen. Binnen 3 werkdagen ligt hij bij je op de mat. Wees je er zuinig op?

Verder zag ik dat je mij ook een privébericht hebt gestuurd. Dat is niet helemaal de bedoeling. Ik wil je vragen om alleen privéberichten te versturen als hierom gevraagd wordt door een moderator.

Als je verder nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.

@Wimj12, goed om te zien dat het activeren alsnog gelukt is :D

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Bedankt voor deze positieve reactie, ik ben blij dat ik een nieuwe simkaart krijg.
Ik zal er wederom zeer zuinig op zijn. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi MichaelZ,

Namens Angela: heel graag gedaan en veel plezier met je nieuwe simkaart 🙂 Laat je het weten als je in de toekomst nog een vraag hebt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoy Angela. Wil het je toch vragen, ben al vanaf het eerste uur klant bij simyo en heb enige tijd geleden ook een nieuwe simkaart aangevraagd omdat de oude blijkbaar stuk was. Jullie hebben toen een kaart opgestuurd die nfc niet ondersteund
Denk een jaar later voor mijn echtgenote een nieuwe kaart besteld en die ondersteund wel nfc
Graag wil ik je dan ook vragen om voor mij ook een uitzondering te maken omdat ik dan mijn eigen telefoon kan gebruiken.
Zie graag je reactie tegemoet. Met vriendelijke groet. Frans Gommans
Reputatie 5
Badge +9
Hoi wantje,

Wat jammer dat je net buiten de boot viel met de NFC simkaarten. Normaal kost een simkaart dus € 5,- maar ik snap heel goed dat je een gratis simkaart wilt omdat je vanaf het eerste uur klant bent. Ik heb je daarom een vervangende simkaart met NFC opgestuurd als uitzondering. De simkaart zal binnen enkele dagen op je deurmat verschijnen. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Badge
Super service van simyo, hier wordt je tenminste gehoord., ben al vele jaren een tevreden klant.
vriendelijke groet. Wantje
Badge +7
Hoi wantje,

Wat fijn om te horen dat je zo tevreden over ons bent! Graag gedaan hoor :)

Als we je nog ergens mee kunnen helpen, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

Reageer