.

Beantwoord

Kan ik een Prepaid Simyo simkaart gebruiken voor een GPS tracker?

  • 27 May 2019
  • 4 reacties
  • 694 Bekeken

Ik ben van plan om een car gps tracker aan te schaffen. De meeste trackers werken alleen met een 2G simkaart. Nu heb ik een Simyo prepaid kaart (4G). Kan ik deze kaart gebruiken in de tracker?
icon

Beste antwoord door Niels 28 May 2019, 14:42

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi Hennie4711,

Bij Simyo maken we simkaarten die specifiek gemaakt zijn voor telefoons. Het kan best zijn dat onze simkaart het doet in een GPS tracker, echter kan ik dit niet voor je garanderen. Daarnaast is het verbruik van een simkaart lastiger in de gaten te houden als je deze niet in een toestel gebruikt.

Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar mocht de simkaart niet goed werken in de tracker, kunnen wij hier helaas niks aan doen. Verder nog vragen? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels

Ik heb op internet het advies gekregen om mijn Winnes GPS tracker voor mijn hond te voorzien van een Simyo prepaid kaart. Ik krijg deze niet aan de praat dwz er volgt geen enkele terugmelding vanuit GPS, wat ik ook probeer. De tracker geeft al aan dat geen GPS of GPRS-signaal wordt gezien.

Ik heb de kaart intussen getest in mijn oudere Samsung smartphone. En zowel internet als mobiele telefonie werken. Ik kan niet nagaan of ik daarbij GPS aanspreek.

Er blijven nu nog 3 opties om te onderzoeken:

  1. Kan ik de test op mijn smartphone nog uitbreiden?
  1. Mogelijk is de pin-code van de Sim-kaart een probleem. Op de smartphone moet ik deze invoeren om verbinding te krijgen. Vraag is of ik deze pincode kan omzeilen of resetten? Het restten van de pincode van de SIM-kaart kan niet via de smartphone, zoals als eerder werd geopperd in dit gremium. Wat dan dan gewijzigd wordt is de pincode van de smartphone!!
     
  2. Is er nog een mogelijkheid om iets te doen met APN-codes, maar deze zouden moeten worden geleverd door de leverancier van de SIM-kaart. Kun U mij deze verschaffen? Vermoedelijk levert dit geen oplossing, omdat ik zo ook geen verbinding of terugkoppeling krijg.

Hoor graag,

Frans Segers

@fjsegers

Simyo geeft officieel geen ondersteuning hiervoor, alleen voor telefonie. Maar om gebruik te maken van je GPS tracker dien je inderdaad even de simpincode uit te schakelen als de simkaart in een telefoon zit. Dit doe je bij de beveiligingsinstellingen. Wellicht werkt het dan al. 

 

Reputatie 5
Badge +2

@fjsegers Hoi!

Zoals @Ray al zei, wij ondersteunen alleen mobiele toestellen, dus dat je complicaties kan ervaren met andere toetstellen is niet abnormaal. 

De tip van Ray om hem eerst te ontgrendelen in een mobiel toestel is wel een goede tip. Wellicht kan hij het dan nog doen.

Reageer