Skip to main content
Ik heb na wat zoekwerk al meerdere topics gevonden over dit onderwerp, maar die zijn al drie jaar oud.



Heeft Simyo nog steeds geen plannen voor een duo simkaart? Zonder dit is mijn smartwatch nauwelijks te gebruiken en zal ik moeten overwegen over te stappen.
Die plannen zijn er nog steeds niet.



Maar geef jij nu aan dat je een simkaart nodig hebt in een smartwatch?!?:? Een smartwatch wordt toch gekoppeld middels een bluetoothverbinding met je telefoon (waar de simkaart in zit)?
Hoi Theo de Kok,



Welkom op het Simyo Forum!



Goede vraag! Sommige smartwatches hebben inderdaad een simkaart-optie. Helaas ligt het niet in het verschiet dat Simyo twee simkaarten voor één telefoonnummer kan aanbieden. Sorry!



Laat je 't weten als je andere vragen hebt?



@ RicoK: Thanks voor je reactie!



Groetjes,

Jihane
@RicoK: Mijn smartwatch heeft inderdaad zijn eigen simkaartslot. Koppelen met de telefoon via bluetooth is hoe ik hem nu gebruik. Een ander nummer voor mijn smartwatch is helaas geen optie. Ook een duosim zoals KPN die nu aanbiedt werkt niet goed, dan mag je nooit beide toestellen tegelijk gebruiken. Hier lijkt de tweede simkaart gewoon een kloon van de eerste te zijn. Dit kan ik ook zelf wel, gewoon de simkaart klonen.
Er lijkt in Nederland geen enkele aanbieder te zijn die de juiste oplossing biedt, althans ik kan hem niet vinden. Het lijkt mij de beste oplossing om de simkaart uit je telefoon in de smartwatch te stoppen en de telefoon van een nieuwe (en een ander nummer) te voorzien.

Alle gesprekken zullen dan op je smartwatch binnenkomen (die heb je altijd bij je) en bij (dreigende) lange gesprekken kun je even terugbellen met je telefoon als je die bij je hebt.

Niet ideaal, maar als deze smartwatches echt gemeengoed gaan worden zullen er wel providers opstaan die met een oplossing komen.
Over welke smartwatch gaat het hier eigenlijk?



Als gadget-geïnteresseerde houd ik de ontwikkelingen in de gaten, maar een smartwatch met een eigen sim heb ik niet eerder van gehoord. Ook het nut van een eigen sim zie ik niet.
In mijn geval gaat het om een LG Urbane 2, maar er zijn legio andere (vooral Chinese no name) smartwatches met een eigen simkaart.



Het nut is dat je je mobieltje niet persé mee hoeft te nemen, bijvoorbeeld bij sporten.
Ok, bedankt, maar bel jij dan via je horloge tijdens het sporten? Ken je de TV-serie Knight Rider (nog)?? :D



Tijdens het sporten (squashen) gaat mijn telefoon in de tas die naast de baan staat en tijdens het mountainbiken en racefietsen zit mijn telefoon in mijn rugtas.
Ik bel niet tijdens het sporten, maar kan wel gebeld worden. Een rugzak is niet echt handig bij hardlopen en/of zwemmen.



Maar ik ben de eerste om toe te geven dat het ook zonder kan. Maar gemak dient de mens, toch?
Nee, dat ben ik met je eens, een rugzak bij het zwemmen en hardlopen is inderdaad niet handig.. :$



Ik was gewoon niet op de hoogte van Smatwatches met een eigen sim, maar dat ben ik nu wel. Bedankt daarvoor.
Hoi Theo de Kok,



Ik denk inderdaad de providers nog niet helemaal zijn ingesteld op deze moderne gadgets. Hier zal vast wel een oplossing voor gevonden moeten worden. Wellicht is het een mogelijkheid om een nieuwe simkaart te bestellen met een ander nummer voor de smartwatch en alle gesprekken door te laten schakelen van jouw toestel naar de smartwatch.



Wellicht wordt het voor mij ook tijd om een slimme horloge te halen. De mijne tikt alleen maar. Ziet er een beetje dom uit 😃



Groetjes,

Ilias
@Ilias: Die mogelijkheid heb ik ook overwogen, maar is een beetje duur lijkt me. Dan moet ik voor alle gesprekken betalen toch? En zo'n smartwatch is al een rib uit je lijf.
Hmm, volgens mij, als je een prepaid kaartje afneemt en je gebruikt de doorschakelfunctie dan komen de kosten voor rekening van de kaart waar vandaan je doorschakelt. Alleen als je gaat bellen vanaf je smartwatch dan komen deze belkosten wel voor rekening van je prepaidkaartje.



NB Om een prepaid aansluiting te behouden moet wel eens in de 6 maanden of een smsje zijn gezonden of gebeld zijn vanaf de prepaidkaart.
Ja, klopt. Maar betalen moet ik. En eerlijk gezegd maak ik voor bellen gebruik van voip. Dit zal ik hier maar niet verder uitleggen.
Hoi Theo de Kok,



Wanneer jij je telefoon doorschakelt naar je smartwatch, betaal jij voor de verbinding tussen je telefoon en het horloge. De overige gesprekskosten zijn voor de bellende partij.



Je vindt alle informatie over doorschakelen op deze pagina. Ik hoor het graag als je hierover nog vragen hebt.



Groetjes,

Sean



@RicoK, bedankt voor het meedenken 😃

Reageer