Skip to main content
Hallo,



Ik zou ook graag restitutie willen krijgen voor de kosten die ik gemaakt heb voor de nieuwe simkaart. Graag ontvang ik 5 euro van u terug op mijn rekening. Bij voorbaat dank.



Groeten
Hoi Loek123,



Welkom op het Simyo forum.



Een vervangende simkaart kost bij ons standaard € 5,-, daar kan ik helaas niks aan veranderen. Bovendien zie ik niet terug dat jij recent een nieuwe simkaart hebt aangevraagd. Is daar misschien iets misgegaan?



Groetjes,

Sean
Hallo Sean,



Ergens eind vorig jaar/begin dit jaar heb ik een simkaart besteld voor mijn nieuwe toestel. Hiervoor had ik een standaard mini-sim. Voor mijn nieuwe toestel heb ik een nano-sim nodig. Deze heb ik ook ontvangen.



Nu lees ik op het forum dat de simkaart voor bij een of meerdere gebruikers toch is vergoed. Graag zou ik dat ook willen.



Bij voorbaat dank.



Groeten
Ik denk niet dat je zonder een speciale reden de kosten van een vervangende simkaart vergoed krijgt. De kosten voor een vervangende simkaart worden bijvoorbeeld wel vergoed als de vorige sim versleten was of anderszins onbruikbaar was geworden. Maar als je een vervangende sim nodig hebt, omdat je een nieuw toestel koopt waar een ander model/type in moet dan zal dat niet tot de speciale redenen behoren.



Verwacht ik althans.....
Hoi Loek123,



Ik snap inderdaad dat je hebt gezien dat iemand anders een sim vergoed heeft gekregen. Jouw reactie is logisch! 🙂 Maar zoals RicoK ook aangeeft, worden die simkaarten slechts vergoed als er een (goede) reden voor is. Als het simkaartje bijvoorbeeld defect blijkt te zijn, dan zijn wij bereid om die simkaart te vergoeden.



Ook is het niet gebruikelijk om met terugwerkende kracht een simkaart van een halfjaar geleden te vergoeden 😉 Dat is vast ook heel begrijpelijk, toch?



Als je nog andere vragen hebt, hoor ik dat graag!



@ RicoK: Topper, dankjewel voor je antwoord!



Groetjes,

Jihane
Hallo RicoK en Jihane,



Bedankt voor jullie reactie, Verwijzend naar de bijlage bij deze reactie, zie ook geen (goede) reden om vergoeding van die simkaart(en). Ik vind het niet fijn om ongelijk behandeld te worden. Medewerkers van Simyo ook niet denk ik.



Graag zie ik de vergoeding voor de simkaart tegemoet.



Groeten
Hoi Loek123,



Uiteraard willen we mensen niet ongelijk behandelen. Er is echter wel een groot verschil in deze situatie en de situatie van het andere topic.



Er was daar tijdens een telefoongesprek duidelijk afgesproken met de medewerkster van Simyo dat de simkaart vergoed zou worden. Dit was niet gebeurd en daar heeft de klant ons op gewezen. Wij hebben de simkaart om die reden alsnog vergoed. Dit is dus uit coulance gebeurd. Normaal gesproken kost de simkaart dus gewoon € 5,00.



Het is niet zo dat klanten nadat de simkaart besteld was alsnog kosten terugkrijgen. De situatie was dus heel anders. Bovendien heb jij de simkaart al een half jaar in gebruik en bij het bestellen wordt duidelijk aangegeven dat de simkaart € 5,- kost.



Ik hoop dat je hier begrip voor hebt.



Groetjes,

Caspar
Hallo Caspar,



Bedankt voor je antwoord. Ik heb er geen begrip voor. Uit de situatie blijkt dat te pas en te onpas kosten worden vergoed. Daar kan ik me niet in vinden.



Graag zie ik de kosten voor de simkaart vergoed.



Groeten
Ik denk wel dat de reacties die inmiddels zijn gegeven niets aan duidelijkheid te wensen overlaat. Toch?
Hallo Rico,



Fijn dat je me groet. Leg eens uit, wat bedoel je precies met je e-mail?



Groeten
Wat ik bedoel is dat Simyo haar punt wel duidelijk heeft gemaakt m.b.t. de vergoeding van de door jou gemaakte kosten van een vervangende simkaart. Toch?
Hallo Rico,



Nogmaals fijn dat je me groet. Drie dingen zijn me duidelijk geworden. Ten eerste, dat Simyo haar klanten ongelijk behandelt. Ten tweede, dat Simyo vier medewerkers nodig heeft om haar ongelijk te bewijzen. Ten derde, dat Simyo haar klanten niet serieus neemt.



Ik denk dat Simyo haar organisatie veel efficiënter kan inrichten en zo haar klanten effectiever kan helpen. Toch?



Ik blijf bij mijn standpunt en zal tegelijkertijd een klacht indienen.



Groeten
Lees nou eerst eens gewoon dit topic en alle reacties op je gemakje door.
Hallo Rico,



Dit is de derde keer dat je me niet groet, gewoonweg onbeschoft. Tutoyeer je me nou? Dat is ook nog eens onprofessioneel.



Ik heb zojuist per e-mail een klacht ingediend. Ik hoop op een onafhankelijke afhandeling van deze klacht.



Groeten
Hoi Loek123,



Ik vind het jammer om te lezen dat je het gevoel hebt dat je oneerlijk behandeld wordt. Het tegenovergestelde is juist waar! Zowel Caspar, Sean als ik hebben uitgelegd dat de simkaarten niet met terugwerkende kracht vergoed worden. Maar mijn inziens is dit geen vreemde regeling. Alle klanten betalen € 5,- voor een vervangende simkaart. Iedereen wordt ook netjes op de hoogte gebracht van deze kosten. Pas bij een uitzonderingssituatie, worden de kosten vergoed. Maar, zoals het woord suggereert, gaat het dus om uitzonderingen.



Zal ik iets anders met je afspreken? Als jouw simkaart in de toekomst stukgaat, of door een andere reden onverhoopt niet meer werkt, zal ik jou een gratis simkaart toesturen. Deal? :)



Ik stel het wel op prijs dat je meedenkt en dat je je mening met ons deelt. Echter ben ik bang dat deze kosten gewoonweg niet vergoed gaan worden. Ik hoop op je begrip!



Overigens is RicoK een Simyo klant, net zoals jij. Hij probeert slechts te helpen natuurlijk! Hij is (net zoals jij) alleen gebonden aan de huisregels, en daar staat nergens dat iemand een post dient te starten met een begroeting 😉 Maar dat snap jij vast ook wel!



Laat je 't weten iets hieraan niet helder is?



@ RicoK: Thanks voor het reageren!



Groetjes,

Jihane

Reageer