Skip to main content
Hallo, wanneer kan ik ov-mobiel via simyo (KPN) installeren? Bij vodafone is dit al lang mogelijk.

En ik heb speciaal voor dit een nieuwe sim kaart (met NFC)aangevraagd en nu zie dat ik deze moet betalen, wat andere niet hoeven, dat vind ik niet kloppen. Graag een reactie.
Hallo, wanneer kan ik ov-mobiel via simyo (KPN) installeren? Bij vodafone is dit al lang mogelijk.

En ik heb speciaal voor dit een nieuwe sim kaart (met NFC)aangevraagd en nu zie dat ik deze moet betalen, wat andere niet hoeven, dat vind ik niet kloppen. Graag een reactie.




Dat kan al :)

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-gebruik-ik-een-nfc-simkaart-2531



&



https://www.simyo.nl/blog/nfc-simkaarten-de-toekomst-van-betalen/



Een simkaart kost 5 euro. Productie, verzenden etc. kost immers ook geld.



Klanten die een hele oude simkaart hebben kunnen in aanmerking komen voor vergoeding van die 5 euro. Een moderator is degene die daar over gaat. Reactie van hen binnen doorgaans 1 werkdag.
Volgens mij kan dit nog niet, als je het wil installeren, krijg je de melding dat je je kunt inschrijven en krijg je bericht wanneer het weer(sinds begin juli weer verwijdert) mogelijk is
Ben je inmiddels al in bezit van de NFC simkaart dan?
Ja, en als je doorklikt bij die regel, die jij ook noemt(https://www.simyo.nl/blog/nfc-simkaarten-de-toekomst-van-betalen/) bij ov-chipmobiel.nl krijg je de rode tekst van nog niet mogelijk, wel inschrijven
Ik zie het nu ja. Als ik die tekst goed begrijp dit het probleem bij hun en niet bij KPN (en dochters). Maar ik denk wel dat iemand van de Moderators iets kan vertellen daarover.



Deze tekst dus;



Heb je een abonnement bij KPN, Telfort, Simyo of Yes Telecom?

Dan kun je je helaas tijdelijk niet aanmelden voor OV-chip mobiel. We werken hard aan een oplossing. Je kunt wel jouw gegevens achterlaten. Als het aanmelden weer mogelijk is, krijg je van ons een bericht. Bedankt voor je geduld. Klik hier om te registreren.




Hi Loes,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat goed dat dit je dit na komt vragen. Het is nu inderdaad even niet mogelijk om gebruik te maken van OV-chip mobiel. Zoals in dat stukje tekst staat, zijn de betrokken partijen wel druk bezig met het implementeren hiervan 🙂 Ik kan helaas niet peilen hoelang dit nog zal duren, sorry!



Omdat ik snap dat je het balen vindt dat je speciaal hiervoor een vervangende simkaart hebt aangeschaft, heb ik deze kosten (€ 5,-) voor je vergoed. Geen man overboord, dus. Je zult deze vergoeding terugzien op je volgende factuur - je betaalt dan € 5,- minder.



Heb je hier nog vragen over?



@ Ray, dankjewel voor het meedenken! En voor het tevoorschijn toveren van de tekst van OV chipkaart.



Groetjes,

Jihane
Bedankt, nu hopelijk nog een snelle oplossing voor ov-chipmobiel.

Groetjes Loes
Hoi Loes61,



Graag gedaan!



Wij hopen met je mee. Zou erg handig zijn!



Groetjes,

Asma

Reageer