Skip to main content
Hi, Goedemorgen/middag/avond,



recentelijk is mijn simkaart geblokkeerd wegens een te hoge gebruik.

Nu begreep ik uit de forum dat een anbetaling wenselijk is.



Nou stond er in mijn geval al een factuur klaar die nog niet betaald was.

Deze is pas een week later dan aangekondigt geincasseerd.

Ook kreeg ik eergister pas een mail binnen dat mijn nieuwe bundel (ik had het verhoogd van 1000 naar 2500mb) voor de 31ste van Maart in zou gaan.

Ik kan dus wel concluderen dat simyo niet zo snel is.



Maar nu is alles dus geregeld, betaald etc. maar mijn blokkade staat er nog op.

Ik heb mijn telefoon al een x aantal keer opnieuw opgestart maar dat veranderd niks.



Mijn vraag is dus of deze blokkade opgeheven kan worden?
Hoi wesleyvk,



Welkom op het forum :)

De factuur van februari is de laatste week van maart afgeschreven, zoals gepland. De email die je kreeg op 1-4-2014 informeerde je dat de ene bundel op dat moment is opgehouden en de andere is ingegaan. Die hoorde je dus ook op 1-4-2014 te krijgen.

Jouw hoogverbruik vond plaats in maart. Die hoge factuur staat nog open. Die wordt pas geïncasseerd eind april. De aanbetaling is dus nodig, om je weer aan te kunnen sluiten. Ik zal je een email sturen met wat je nog in orde moet maken zodat we de blokkade kunnen opheffen.



Heb je de email ontvangen?



Groetjes,

Charlene
Maar ik was al "afgesloten" voordat de factuur van Februari was betaald.

Ik vraag me toch af of dat bedrag van dat factuur niet is opgeteld bij het huidige bedrag?

Nu ben ik er al achter gekomen dat Simyo niet zo snel is uit ervaring en die van andere op het forum, zo onmogelijk is mijn redenatie niet.



Ook zie ik namelijk dat mijn hooggebruik gaat om 1808 mb. 808 mb over de grens dus. Hoe vertaalt dit naar een bedrag van 145,65 ? Minus mijn abo kosten zou het in het beste geval dus 120 euro bovenop gekomen zijn. Vind ik veel, zeker aangezien een abo met 2500 mb mij max 25 euro kost.



Om heel eerlijk te zijn, ik ben nog geen twee maanden klant van simyo en ik heb er nu al spijt van. Daarbij komt ook dat een aanbetaling van 100 euro gaat mij iig niet lukken.
Hoi wesleyvk,



Je bent geblokkeerd geraakt in maart, op het moment dat je die hoge kosten hebt gemaakt. Dat staat los van je februari factuur.

Op Mijn Simyo kun je je verbruik van maart bekijken. Je klikt op Verbruik, en dan klik je op het woordje Maart ernaast.

Je kunt alle categorieën uitklappen en dan kun je zien dat al deze kosten in maart zijn gemaakt.



Je buiten bundel internetkosten zijn inderdaad 121,15. De totale kosten van die factuur zijn dus met abo kosten €145,65.

Het buiten bundel tarief bij Simyo is €0,15 per MB. Had je een grotere bundel gehad, dan waren je MB's er niet buiten gevallen en had je inderdaad minder betaald. Daarom kun je zelf elke maand je bundels 1 keer naar boven of beneden aanpassen voor de maand die volgt. Als je dan goed inschat hoeveel je ongeveer nodig lijkt te hebben, ben je het voordeligst uit. Ga je er flink overheen, zoals bij jou nu gebeurd is, dan betaal je inderdaad de hoofdprijs.

Jij hebt nu gelukkig gewijzigd naar boven, dan voorkom je hopelijk die buiten bundel kosten in april.



Neem dit artikel ook eens door, daar staan goede tips in om niet meer buiten je bundel te komen.



Groetjes, Charlene

Reageer