.

Beantwoord

Is na het aanvragen van een vervangende simkaart de oude ook nog bruikbaar?

  • 3 November 2013
  • 6 reacties
  • 6459 Bekeken

Beste Simyo, via de faq vond ik alleen deze info:

https://forum.simyo.nl/simkaart-86/aanvragen-standaard-micro-nano-simkaart-7839/

Maar mijn vraag is: Is na het aanvragen van een vervangende simkaart de oude simkaart ook nog bruikbaar (met het zelfde tel nr)?

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone, omdat de huidige veel kuren krijgt, alleen hebben al die nieuwere toestellen geen " normaal"  mini sim slot  meer. Heel veel hebben een micro sim slot en sommige toestellen gebruiken een nano sim slot.
Graag wil ik de oude "normale"  sim kaart ook kunnen gebruiken, zodat ik nog kan bellen met een onverwoestbare Nokia als mn smartphone kuren heeft. Kan dat?

Groeten chemmaster83
icon

Beste antwoord door Charlene 4 November 2013, 14:02

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Nee en ja.  :)
Nee, je oude simkaart is niet meer bruikbaar dan. Je krijgt standaard een combisimkaart. Als je daar voorzichtig de microsim uitdrukt en het buitenste gedeelte bewaart, dan kan je later de microsim er weer in terugdrukken en hem als een gewone simkaart gebruiken. Je kunt ook bij een van de telefoonzaakjes in de stad of via het www een adapter kopen waar je de microsim in kunt doen. Die zijn er ook voor nanosimkaartjes. Kosten een paar Euro.  Dus ja, het kan.
Reputatie 7
Badge +9
Nee dat kan bij Simyo helaas niet. Er is per aansluiting (lees telefoonnummer) slechts 1 bepaalde simkaart die door het netwerk geaccepteerd wordt. Wat je wel kunt overwegen is om een simkaart adapter aan te schaffen, dan kan je de nieuwste kleinere simkaarten in je oude mobiel blijven gebruiken. Maar er zitten wel een paar haken en ogen aan, lees hierover meer hier, onder Using a Micro SIM or Nano SIM in Older Handsets.
Badge +8
Beste Simyo, via de faq vond ik alleen deze info:

https://forum.simyo.nl/simkaart-86/aanvragen-standaard-micro-nano-simkaart-7839/

Maar mijn vraag is: Is na het aanvragen van een vervangende simkaart de oude simkaart ook nog bruikbaar (met het zelfde tel nr)?

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone, omdat de huidige veel kuren krijgt, alleen hebben al die nieuwere toestellen geen " normaal"  mini sim slot  meer. Heel veel hebben een micro sim slot en sommige toestellen gebruiken een nano sim slot.
Graag wil ik de oude "normale"  sim kaart ook kunnen gebruiken, zodat ik nog kan bellen met een onverwoestbare Nokia als mn smartphone kuren heeft. Kan dat?

Groeten chemmaster83


Hoi chemmaster83,

Even voor de duidelijkheid: bij Simyo kun je maar 1 simkaart actief hebben. Wanneer je een vervangende simkaart bestelt, wordt die pas bruikbaar als je hem activeert op Mijn Simyo. Het moment dat je de nieuwe simkaart activeert, is de oude niet meer bruikbaar.
Als je een microsim bestelt, krijg je een combisim. Als je die er voorzichtig uitdrukt, kun je hem er ook weer induwen en dus nog als standaardsim gebruiken. Voor nanosimkaarten zijn er adapters verkrijgbaar, die je nanosim weer een standaardformaat geven.
Dat zijn zo'n beetje de mogelijkheden die je hebt. :)
Heb ik daarmee antwoord gegeven op je vraag?

Groetjes,
Charlene
Ok bedankt allemaal, hiermee is mijn vraag beantwoord 🙂
Deze vraag is beantwoord door Charlene in deze post.

Oorspronkelijk geplaatst door chemmaster83

Beste Simyo, via de faq vond ik alleen deze info:

https://forum.simyo.nl/simkaart-86/a...simkaart-7839/

Maar mijn vraag is: Is na het aanvragen van een vervangende simkaart de oude simkaart ook nog bruikbaar (met het zelfde tel nr)?

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone, omdat de huidige veel kuren krijgt, alleen hebben al die nieuwere toestellen geen " normaal"  mini sim slot  meer. Heel veel hebben een micro sim slot en sommige toestellen gebruiken een nano sim slot.
Graag wil ik de oude "normale"  sim kaart ook kunnen gebruiken, zodat ik nog kan bellen met een onverwoestbare Nokia als mn smartphone kuren heeft. Kan dat?

Groeten chemmaster83

Hoi chemmaster83,

Even voor de duidelijkheid: bij Simyo kun je maar 1 simkaart actief hebben. Wanneer je een vervangende simkaart bestelt, wordt die pas bruikbaar als je hem activeert op Mijn Simyo. Het moment dat je de nieuwe simkaart activeert, is de oude niet meer bruikbaar.
Als je een microsim bestelt, krijg je een combisim. Als je die er voorzichtig uitdrukt, kun je hem er ook weer induwen en dus nog als standaardsim gebruiken. Voor nanosimkaarten zijn er adapters verkrijgbaar, die je nanosim weer een standaardformaat geven.
Dat zijn zo'n beetje de mogelijkheden die je hebt.
Heb ik daarmee antwoord gegeven op je vraag?

Groetjes,
Charlene


Bedankt, mijn vraag is beantwoord 🙂
Badge +6
Bedankt, mijn vraag is beantwoord :-)

Graag gedaan en een fijne dag.

Reageer