Skip to main content
Mijn simkaart is beschadigd en ik heb een nieuwe aangevraagd via de site.  Hij zal binnen twee werkdagen bezorgd worden.  Mijn vraag is:  Ik heb geen bevestiging per email ontvangen, klopt dat of is de aanvraag niet verwerkt? 
Dat klopt, je krijgt geen bevestigings email. Of de aanvraag is verwerkt kan alleen iemand van Simyo voor je nakijken.
Ok bedankt,  dan wacht ik rustig af. 
En bedankt voor het snelle antwoord! 
Hoi daido,



Welkom op ons forum en wat leuk dat je je vraag hier stelt!



Je vervangende simkaart is besteld en onderweg.:D
Dat klopt, je krijgt geen bevestigings email.
Aan de bevestiging per email wordt gewerkt, dit is nog in ontwikkeling. Kun je hier laten weten of je de simkaart hebt ontvangen?



@Scotsman dank voor je snelle antwoord, zo is de onrust direct weggenomen;)
Lekker balen,  ik heb de simkaart geactiveerd en hij werkt niet.  Bij nader onderzoek blijkt dat ik een microsimkaart opgestuurd heb gekregen ipv de door mij gevraagde normale standaardsimkaart.  Nu zit ik nog langer zonder telefoon. 
Lekker balen,  ik heb de simkaart geactiveerd en hij werkt niet.  Bij nader onderzoek blijkt dat ik een microsimkaart opgestuurd heb gekregen ipv de door mij gevraagde normale standaardsimkaart.  Nu zit ik nog langer zonder telefoon. 



Vreemd. Ik dacht dat alle nieuwe simkaarten die Simyo tegenwoordig verstuurt van het 3 in 1 type waren. Dan kan je de simkaart van het gewenste formaat er gewoon uitdrukken. Inklusief het normale formaat.
Dat dacht ik ook eerst,  want de simkaart heeft de grote van een standaardsimkaart waarbij je eventueel een klein formaart eruit kan drukken.  Echter het metalen chipgedeelte is 3mm kleiner dan mijn oude simkaart.

Toch maar geprobeerd,  maar het werkt niet. 

Ik weet zeker dat ik een standaard simkaart heb aangevraagd,  maar helaas heeft simyo de verkeerde gestuurd. 
SCOTSMAN,  naar aanleiding van je reactie ben ik toch wat gaan rommelen met de simkaart.  Als ik  de simkaart er minder ver inschuif werkt hij wel.  Ik heb er een stukje karton tussen gestopt zodat de simkaart niet kan verschuiven. 

Ik vind het wel vreemd dat het metalen chipgedeelte een stuk kleiner is dan andere standaard simkaarten (van mijn oude simyosimkaart en ook van andere providers).

Het is opgelost,  bedankt voor je reactie! 
Mooi dat het is opgelost. Ben toch wel benieuwd wat de reaktie van Simyo zal zijn. Ik ben er altijd van uit gegaan dat de drie formaten gestandaardiseerd waren qua afmetingen maar kennelijk is dat niet zo. Of heb je een telefoon uit het jaar nul waar een raar soort simkaart in moet?
De simkaart zelf heeft wel het goede formaat,  alleen het koperkleurige chipgedeelte is kleiner dan van de andere simkaarten.
Hoi diado,



Fijn dat je je simkaart hebt binnengekregen. Ik heb even voor je gekeken.



Je hebt een 3-in-1 simkaart van ons gekregen. Dit betekent dat je een standaard simkaart hebt met daarin een micro en daarin een nano. Hier kun je daar meer over lezen met afbeeldingen erbij :)



Je vertelt dat je nieuwe simkaart zelf het goede formaat heeft. Als je de afbeelding erbij pakt, kun je dan ook zien dat je hem niet teveel eruit hebt gedrukt?

Je geeft namelijk ook aan dat je karton gebruikt zodat je simkaart niet verschuift.



Ik heb nu een andere simkaart naar je toegestuurd. Je ontvangt deze binnen drie werkdagen.



Laat je ook weten of het hiermee is opgelost?



@Scotsman; de afmetingen van de simkaarten zijn qua grootte gestandaardiseerd 🙂 De chip is wel kleiner. Dat komt doordat de nano simkaart kleiner is.
Dag Naomi, 

De simkaart is precies even groot als mijn oude,  maar het lijkt doordat de chip kleiner is, de chip de connectors van de telefoon niet goed raakt.  Door de simkaart ietsje minder ver erin te stoppen (een paar millimeter)  is het probleem opgelost.  Ik heb er een stukje karton(paar millimeter) tussen gedaan zodat de simkaart niet kan verschuiven. 

Bedankt voor het snel actie ondernemen, maar het werkt nu en dat is het belangrijkste.
Hoi daido,



Bedankt voor je reactie.



Een hele creatieve oplossing maar ik denk dat het beter is dat je een nieuwe simkaart van ons ontvangt.



Je geeft aan een normale simkaart nodig te hebben. Helaas bieden we deze niet (los) aan. Ik zal een combi-simkaart naar je opsturen. Met een combi sim heb je alleen de keuze uit;

1- een standaard simkaart en

2- een micro simkaart



Zo zou de simkaart in je toestel beter werken aangezien je deze niet wilt gebruiken als nano. Op deze manier is dat stukje karton overbodig :)



De simkaart stuur ik vandaag met de post mee en je kan deze binnen 3 dagen thuis verwachten. Tot die tijd blijft je huidige simkaart gewoon actief.

Reageer