Skip to main content
Forumleden, een aantal keren is spontaan mijn simkaart geblokkerd, rara hoe kan dat?
Hoi,



Je schrijft geblokkeerd maar kun je ook omschrijven wat je met geblokkeerd bedoelt? Is hij geblokkeerd voor uitgaand verkeer, geblokkeerd met de vraag om je pincode, of om een andere reden?
0p mijn scherm verschijnt: simkaart vergrendeld, pin en pukcode invoeren.
En wanneer verschijnen deze meldingen? Als je de telefoon opnieuw opstart / aan zet? Want dat is dan gebruikelijk. Maar gelijktijdig pin en pukcode vragen is nieuw voor mij..
Wanneer ik wil bellen.
Hoi Farregat,



Welkom op het Simyo forum!



Wat onhandig dat je eerst je simkaart moet ontgrendelen voordat je kunt bellen. Dat je de Pin- of Pukcode moet invoeren, betekent niet dat je simkaart geblokkeerd is, maar dat je simkaart is vergrendeld. Zoals Raytje al aangeeft, is het normaal dat je de Pincode moet invoeren nadat je je telefoon opnieuw hebt opgestart. Het is echter niet gebruikelijk dat een toestel spontaan om de Pin- en Pukcode van de simkaart vraagt. Het kan wel zo zijn dat je scherm automatisch vergrendelt, maar dan verschijnt er een andere melding.



Zou je de simkaart een keer in een ander toestel willen plaatsen? Ik ben heel benieuw of je dan hetzelfde ervaart.



Groetjes,

Sean



@Raytje, bedankt voor het meedenken!
Hallo Sean,

Dat kan ik proberen, maar het is sinds ik deze simkaart heb 2 keer gebeurd, dat betekend dat ik voor onbepaalde tijd van mobiel met mijn vrouw moet wisselen, dat lijkt me geen praktische oplossing.



Gr. Farregat
Hoi Farregat,



Is het mogelijk om het te proberen op een oud toestel dat je hebt? Ik ben het met je eens dat het niet praktisch is. Wellicht is het mogelijk om het voor een x aantal uur te proberen of maximaal een dag?



Helaas is dat de enige manier om er echt achter te komen waar het aan ligt.



Groetjes,

Ilias
Ilias,

dat zal ik proberen, dank voor de tip!



Gr. Farregat
Hoi Farregat,



Top dat je het gaat proberen. We horen van je!



Groetjes,

Caspar

Reageer