Skip to main content
Beste heer/mevrouw,



Al ruim een jaar heb ik een Simyo abonnement. Afgelopen weekend heb ik alleen een nieuwe telefoon gekocht, de Iphone 6, maar zag toen dat ik een kleiner simkaartje nodig had (nano-sim). Deze heb ik meteen besteld en is vandaag binnengekomen. Ik heb deze kaart geactiveerd en in mijn nieuwe toestel gedaan, maar mijn telefoon geeft aan dat ik geen simkaart heb ingevoerd (ziet het kaartje niet).



Het is een simlock vrije telefoon, dus dat zou het niet kunnen zijn. Ook heb ik het kaartje in een andere telefoon geprobeerd, maar ook daarbij ziet de telefoon geen kaartje. De telefoon heb ik ook voor een lange tijd even uitgezet en opnieuw het kaartje erin gedaan, maar ook dit lijkt niet te helpen.

Ik zei geen beschadigingen, ik heb het kaartje ook voorzichtig eruit gehaald, maar mogelijk is toch de simkaart kapot?



Het vervelende is dat nu alleen mijn oude simkaart het wel nog doet, maar geeft nu aan geen service te hebben. Ik kan dus op het moment eigenlijk niets meer gebruiken en ben niet meer bereikbaar (wat toch wel erg vervelend is).



Zou u mij kunnen helpen?



Vriendelijk groet,

Nicole
Ik heb hetzelfde probleem. Net een nieuw abonnement afgesloten maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar, dus ik lees mee!
Hoi Nicole2702, welkom op het Simyo forum 🙂!



Wat onhandig dat je nu onbereikbaar bent, omdat je telefoon de simkaart niet ziet. De activatie van je simkaart is helemaal goed gegaan. Om hier 100% zeker van te zijn, heb ik je simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Ik wil je vragen om je telefoon uit te zetten en je simkaart voor 15 minuten uit je telefoon te halen. Hierna start je de telefoon met simkaart weer op.



Dit zou de melding moeten laten verdwijnen. Als dit niet het geval is, wil ik je vragen om de simkaart eens te testen in een andere telefoon. Ik begrijp dat dit lastig is met een nano-simkaart, maar hier zou het een en ander duidelijk van kunnen worden.



Laat je me weten of het heeft geholpen?
Ik heb hetzelfde probleem. Net een nieuw abonnement afgesloten maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar, dus ik lees mee!



Hoi Yvonne1959, ook jij welkom op het Simyo forum 🙂!



Je hebt zo te zien al contact gehad met onze telefonische klantenservice. Ze hebben alle stappen al met je doorlopen, waarna ze je een vervangende simkaart hebben toegestuurd. Ik ga er van uit dat dit de oplossing is. Zou je het me willen laten weten of dit ook zo is? Alvast bedankt! 🙂
Dankje voor de reactie. Ik heb dit nogmaals geprobeerd (had dit eerder ook al gedaan), maar mijn telefoon blijft aangeven dat er geen simkaart is geïnstalleerd. Ook bij mijn andere telefoon geeft hij dit aan.
Hoi Nicole2702,



Er kwam een collega van de telefonische naar mij toe vanmiddag voor advies en ik heb aangegeven dat als dit niet werkt, je een vervangende simkaart van ons krijgt 🙂. Zo doende is er momenteel een vervangende simkaart onderweg! Ik had gehoopt dat we het op afstand voor elkaar konden krijgen, zoals in veel gevallen.



Zou je me willen laten weten of de nieuwe simkaart wel naar behoren werkt?
Beste,



Mijn simkaart wordt niet herkend in mijn nieuwe telefoon ookal in andere iPhones geprobeerd maar helaas ook dit werkt niet. Mijn simkaart wordt telkens niet herkend wat moet ik doen?
Hoi TomTom,



Welkom op het forum en goed dat je hier je vraag stelt.



Ik zie dat je gistermiddag je simkaart hebt geactiveerd. Je hebt toen ook contact gehad met onze klantenservice.



Het zou te maken hebben met een vertraging in het activeren van je simkaart. Mijn collega heeft toen een reset uitgevoerd voor je aansluiting.



Is je simkaart nu wel herkend door je toestel?
Hoi Tiury,



Bij deze wil ik je laten weten dat vandaag mijn simkaart is binnengekomen en deze het gelukkig nu wel doet! :)

Het even geduurd, even niet bereikbaar geweest, maar nu gelukkig opgelost.



Bedankt voor jullie service!



Groetjes Nicole
Hoi Nicole2702,



Super goed om te horen dat je nieuwe simkaart werkt 🙂 Graag gedaan en bedankt dat je het ons laat weten.



We zien je graag terug op het forum.
Gisteren heb ik een Iphone 5s gekregen en ik had al paar dagen van te voren een nano simkaart besteld. 

Simkaart heb ik geactiveerd, maar de iphone geeft linksboven geen simkaart aan geen simkaart geinstalleerd. Plaats een simkaart zonder pincode.

De Iphone aan en uitzetten helpt ook niet. Wat is het probleem?

Zonder er bij na te denken deed ik de simkaart al in de telefoon zonder dat de simkaart geactiveerd was. Misschien ligt het wel hier aan?
Hoi MarwinvanOfferen, welkom op het Simyo forum!



Wat lastig dat je simkaart niet meteen werkt. Dan hoort natuurlijk wel zo te zijn.

In je gegevens kan ik ook nog geen verbruik zien met je nieuwe simkaart. Ik heb daarom je simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk.

Zou jij je telefoon even uit en aan willen doen? En me daarna laten weten of ie het nu wél doet natuurlijk 😉
Hallo,



Ook ik herken me in de hier omschreven problemen. Meerdere keren per dag geeft mijn iPhone 5 aan dat er geen simkaart in de telefoon zit, na een restart doet hij het weer even (soms een dag soms een aantal minuten). Terwijl ik meer dan een jaar geen problemen heb gehad. Erg vervelend dat je daardoor een periode niet bereikbaar bent.  Enig idee waar dit aan kan liggen?



Groet Roel
Hallo,



Ook ik herken me in de hier omschreven problemen. Meerdere keren per dag geeft mijn iPhone 5 aan dat er geen simkaart in de telefoon zit, na een restart doet hij het weer even (soms een dag soms een aantal minuten). Terwijl ik meer dan een jaar geen problemen heb gehad. Erg vervelend dat je daardoor een periode niet bereikbaar bent.  Enig idee waar dit aan kan liggen?



Groet Roel




Is het een wat oudere iPhone waarin vaak van simkaart is gewisseld? Ik heb het gevoel dat de oorzaak ligt in het simkaarthoudertje en dat de nanosim niet goed contact maakt, waardoor op onregelmatige tijdstippen je de melding "geen simkaart" krijgt. De volgende keer dat het probleem zich voordoet zou je de simkaart even kunnen verwijderen en terugplaatsen. Als hij het dan weer doet dan denk ik dat we de oorzaak van het probleem hebben gevonden.


Is het een wat oudere iPhone waarin vaak van simkaart is gewisseld? Ik heb het gevoel dat de oorzaak ligt in het simkaarthoudertje en dat de nanosim niet goed contact maakt, waardoor op onregelmatige tijdstippen je de melding "geen simkaart" krijgt. De volgende keer dat het probleem zich voordoet zou je de simkaart even kunnen verwijderen en terugplaatsen. Als hij het dan weer doet dan denk ik dat we de oorzaak van het probleem hebben gevonden.





Bedankt voor de snelle reactie. Heb de simkaart in een jaar tijd uit het toestel gehad, ook niet vaak gewisseld dus. Vorige week heb ik precies wat jij beschrijft gedaan, ook om te kijken of er misschien vuiltjes op de simkaart zaten, dit is niet het geval. Teruggeplaatst en na enkele dagen helaas dezelfde melding. Heb helaas geen andere nano simkaart om te testen.
Hoi roeldejong,



Wat vervelend dat je iPhone verbinding met je simkaart verliest. Dit kan er inderdaad voor zorgen dat je tijdelijk onbereikbaar bent, totdat het je opvalt 😞. Goed dat je de tips van Scotsman hebt uitgeprobeerd. Jammer dat het niets uit heeft gehaald.



Ik ben je simkaart op het moment aan het resetten. Dit is wel een 'long-shot', omdat ik vrees dat het meer te maken heeft met de simkaart houder in je iPhone of de simkaart zelf. Zou je de simkaart voor 15 minuten uit je iPhone willen halen terwijl hij uit staat? Dan zou het in theorie goed moeten werken. Mocht dit niet zo zijn, wil ik je vragen om de Simyo simkaart in een andere telefoon te proberen (mocht dit wel kunnen).



Laat je ons weten of het is gelukt? Heb je trouwens ook wel een echte nano-simkaart of heb je deze ooit geknipt?



Bedankt voor de tips Scotsman! 🙂
Klacht: "geen simkaart" terwijl de simkaart er wel in is geplaatst.Sinds de telefoon terug is van reparatie, is dit aan de orde. Is een vervangende simkaart de oplossing misschien???
Hoi Lieuw, welkom op ons forum :)



In je gegevens zie ik dat je afgelopen weekend al contact met gehad via de mail over je simkaart.

Je simkaart is toen opnieuw aangemeld op het netwerk maar daar is iets in 'blijven hangen'. Je simkaart werd niet aangemeld.

Dit heb ik nu handmatig gedaan voor je, wil je je telefoon eens opnieuw opstarten en me laten weten of dit geholpen heeft?
Hoi roeldejong,



Wat vervelend dat je iPhone verbinding met je simkaart verliest. Dit kan er inderdaad voor zorgen dat je tijdelijk onbereikbaar bent, totdat het je opvalt 😞. Goed dat je de tips van Scotsman hebt uitgeprobeerd. Jammer dat het niets uit heeft gehaald.



Ik ben je simkaart op het moment aan het resetten. Dit is wel een 'long-shot', omdat ik vrees dat het meer te maken heeft met de simkaart houder in je iPhone of de simkaart zelf. Zou je de simkaart voor 15 minuten uit je iPhone willen halen terwijl hij uit staat? Dan zou het in theorie goed moeten werken. Mocht dit niet zo zijn, wil ik je vragen om de Simyo simkaart in een andere telefoon te proberen (mocht dit wel kunnen).



Laat je ons weten of het is gelukt? Heb je trouwens ook wel een echte nano-simkaart of heb je deze ooit geknipt?



Bedankt voor de tips Scotsman! :)





Bedankt Tiuri, ik heb alle instructies opgevolgd en tot nu toe geen problemen gehad. Eerst kon het ook enkele dagen goedgaan, maar laat ik maar van het positieve uitgaan. Het betreft een specifiele nano simkaart, niet zelf geknipt dus. Mocht ik weer problemen ondervinden weet ik het forum te vinden!
Hoi roeldejong,



Fijn dat het goed lijkt te gaan:D Keep the faith! Spelen de problemen weer op? Kun je dan toch dit eens proberen?
Dan zou het in theorie goed moeten werken. Mocht dit niet zo zijn, wil ik je vragen om de Simyo simkaart in een andere telefoon te proberen (mocht dit wel kunnen).
😉

Reageer