Skip to main content
Vraag

Is mijn sim geswapped?

• December 3, 2024
  • 1 reactie
  • 26 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

mijn sim card is ge swapped.

bij opening van email kreeg ik een stem te horen die zei “ ik ga een iphone kopen op jou naam van 2100 euro”

ik heb toe de verbinding verbroken en mijn credit card geblokkeerd.

volgende ochtend moest ik mijn pin nummer invoeren en die werd niet geaccepteerd.

ik kon niet meer in mijn samsung a52s g5. heb gelijk een nieuwe sim aangevraagd.

kon ook geen factory reset doe via de knoppen combinaties.

bij telefoon winkel hebben ze een factory reset kunnen uitvoeren.

thuis geprobeerd met nieuwe sim card te herstarten werkte voor 4 uur daarna weer geblokkeerd.

heb weer nieuwe sim card aangevraagd. heb whats app / face book / hotmail van telefoon gewist en wachtwoorden van simyo / google / bank / whatsapp  veranderd.

vraag mij nu af 1: moet ik een nieuw telefoon nummer kopen? 2: moet ik een nieuw email adress nemen.

mvg Piet

1 reactie

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • January 13, 2025

Hoi ​@pvd2707,

Bedankt voor je bericht. Allereerst mijn excuses voor de vertraagde reactie, jouw bericht was in onze spam-inbox beland waardoor we deze nu pas hebben gezien. Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van deze situatie. Het is voor ons natuurlijk belangrijk om te achterhalen of het daadwerkelijk om simswapping gaat. Er zijn een aantal dingen die voor mij onduidelijk zijn. Je geeft aan dat je een stem hoorde bij het openen van een e-mail. Kun je daar iets meer over vertellen? Ook geef je aan dat je pincode niet werd geaccepteerd. Heb je deze één keer of meerdere keren ingevoerd? Is het mogelijk dat je per ongeluk de verkeerde pincode hebt ingevoerd? Tot slot geef je aan dat je nieuwe simkaart 4 uur werkte en daarna geblokkeerd werd. Heb je hier een e-mail of sms van ons over ontvangen? Ik kan dit namelijk niet terugvinden op de aansluiting die gekoppeld is aan jouw forum-account.

Wat ik je nu zou adviseren, is om de wachtwoorden van belangrijke accounts, zoals je e-mail, Mijn Simyo en je bank, te wijzigen. Maar zo te zien heb je dit al gedaan. Ook zie ik dat je inmiddels een nieuw nummer hebt, dus dat is ook geregeld.

Hopelijk kunnen we achterhalen wat er precies is gebeurd zodat dit meer duidelijkheid geeft voor zowel jou als voor ons. Ik hoor graag van je.

Groetjes,
Seren