.

Beantwoord

Is het mogelijk om mijn contactpersonen en agenda om te zetten van mijn microsim naar mijn nanosim?

  • 23 October 2016
  • 2 reacties
  • 772 Bekeken

Beste medewerkers en medegebruikers van Simyo,

Ik heb een vraag over het overzetten van de contactgegevens/contactpersonen en agenda items die op mijn microsim staan en ik zometeen voor mijn nieuwe Android telefoon over ga op een nanasim. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik maak ook in mijn oude toestel gebruik van Android.

Alvast hartelijk dank voor uw antwoord en hulp.
icon

Beste antwoord door Ray 23 October 2016, 16:51

Bekijk originele reactie

2 reacties

Open op je telefoon je contacten. Open het menu voor je instellingen. Kies voor de optie contacten beheren (of iets soortgelijks) en je kunt dan als het goed is je contacten kopiëren of verplaatsen. Ik zou ze bij voorkeur naar je gmail account verplaatsen. Ze worden dan opgeslagen in een cloud zodat je ze altijd hebt zodra je van sim of telefoon veranderd. Toekomstige contacten kun je daar ook in opslaan.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi DL1990,

Welkom op 't forum.

Goeie vraag! Het voorbeeld van Raytje werkt echt heel goed. Heb je geen Gmail of wil je het op een andere manier proberen? Zorg dan dat je contacten op je toestel staan. Als je dan een nieuwe simkaart hebt waar je de nano simkaart uit kunt klikken, dan kun je eerst de micro-simkaart in het 'oude' toestel doen, de contacten er naartoe kopiëren, en daarna de simkaart eruit halen, het nano-formaat eruit klikken en dan de simkaart in je nieuwe toestel doen!

Heb je niet toevallig al een micro-simkaart waar je een nano-formaat uit kan halen? We leveren deze sinds eind 2014.

Is het zo duidelijk voor je wat je kan doen?

@Raytje bedankt voor je oplossing!

Groetjes,
Caspar

Reageer