Skip to main content
Mijn mobiel is vanavond gestolen. Heb mijn simkaart geblokkeerd ( en alle andere rompslomp dingen gedaan zoals aangifte) nu zag ik bij het blokkeren dat ik een vervangende simkaart kon bestellen. Wel zo handig dacht ik. Alleen toen ik erop drukte kreeg ik de melding: saldo te laag eerst opwaarderen. Dat heb ik gedaan, ik ga terug naar vervangende simkaart bestellen, maar krijg dan de melding dat deze al is besteld. Terwijl het saldo niet is verminderd! Kunt u mij helpen? Heb van iemand een oude mobiel gekregen en ga dit weekend een weekendje weg met mijn vriendin. Zou echt heel erg geholpen zijn als mijn kaartje er voor die tijd is! Ik hoor graag van u!

Miranda
Kunnen jullie ook de mobiel zelf blokkeren van afstand met het IMEI-nummer? Zag een artikel hierover op internet staan dat providers dit vanaf 2013 kunnen doen.



Providers kunnen telefoons blokkeren via het zogeheten IMEI-nummer, een serienummer dat voor iedere telefoon uniek is. Deze is te vinden op de doos van je toestel, maar ook door *#06# in te toetsen bij je Telefoon-app. Het is aan te raden om dit nummer altijd ergens te noteren. Is je telefoon gestolen? Geef de code dan door aan de provider en zij kunnen het toestel voor je blokkeren.
Kunnen jullie ook de mobiel zelf blokkeren van afstand met het IMEI-nummer? Zag een artikel hierover op internet staan dat providers dit vanaf 2013 kunnen doen.



Providers kunnen telefoons blokkeren via het zogeheten IMEI-nummer, een serienummer dat voor iedere telefoon uniek is. Deze is te vinden op de doos van je toestel, maar ook door *#06# in te toetsen bij je Telefoon-app. Het is aan te raden om dit nummer altijd ergens te noteren. Is je telefoon gestolen? Geef de code dan door aan de provider en zij kunnen het toestel voor je blokkeren.




Bezitters van een iPhone die gestolen of verloren is kunnen dat nu al zelf doen, zie deze link.
Hoi Miranda22,



In je gegevens zie ik dat je vanmorgen telefonisch al je bestelling voor een vervangende simkaart gecheckt hebt.

Voor zover ik kan zien, zou deze uiterlijk vrijdag bezorgd moeten worden, dus voor het weekend :)



Helaas kunnen wij je telefoon niet blokkeren op afstand. Providers die je telefoon leveren kunnen dat wel, maar wij zijn een sim only provider.

Misschien heb je wat aan de tip van Scotsman? (Waarvoor dank!)

Reageer