.

Beantwoord

iPhone laat nog steeds tijdelijke nummer voor eSIM zien, Wat kan ik doen?

  • 28 December 2020
  • 5 reacties
  • 634 Bekeken

Vanaf Vandaag is mijn eSIM met mijn oud nummer (nummer behouden) actief en het werk ook prima, ik ben weer op mijn oud nummer bereikbaar en het tijdelijke Simyo nummer is deactiveert. Alleen een probleem: mijn iPhone geeft ( te zien onder instellingen) de eSIM nog steeds met het tijdelijke nummer weer. En het probleem hierbij is dat mijn facetime and iMessage op het oude nummer staat maar omdat het iPhone de eSIM met een fout nummer herkent krijg ik nu een bericht, dat mijn facetime nummer nog maar 29 dagen beschikbaar is omdat het nummer niet meer op mijn telefoon staat (de oude fysieke SIM kaart is tuurlijk niet meer actief). Om het nummer voor facetime en imassage aan te passen moet en simkaart met het nummer in het telefoon worden gezet. Waar we weer bij het probleem zijn, dat mijn iPhone de eSIM alleen met het tijdelijke en dus niet meer actieve nummer herkent… dus hoe los ik dit op? Ik kan het nummer van de eSIM onder instellingen niet handmatig aanpassen, het wordt automatisch herkend… heeft iemand een oplossing hiervoor? 

icon

Beste antwoord door JuliaWunder 28 December 2020, 17:03

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi JuliaWunder,

 

Welkom op het Simyo forum, goed dat je contact opneemt! Ik heb dit specifieke probleem nog niet eerder voorbij zien komen. Heb je het toestel al opnieuw opgestart?

 

Groetjes,

Daisy

Het probleem is inmiddels opgelost maar ik moest de eSIM van mijn iPhone verwijderen en via de mySimyo account een nieuwe eSIM aanvragen. De activatie code is dan van een medewerker van de klantenservice via e-mail aan mij doorgestuurd (via sms kan dan niet meer, omdat het nummer op dit moment is verwijdert van het toestel). Naar de nieuwe activatie van de nieuwe eSIM staat alles goed op mijn telefoon 👍🏻 Bedankt voor de hulp en als iemand anders dit probleem heeft, is dit de oplossing. 

Reputatie 7
Badge +6

Ah, goed om te lezen dat is opgelost en bedankt voor het delen van de oplossing!

Hier blijkt het helaas niet te werken. Heb het meerdere keren geprobeerd. Heb me eerst de code laten sturen via sms - en daarna heb ik pas de oude esim gewist en de nieuwe geinstalleerd.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @lggw,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt! Het is van belang dat je eerst de eSIM verwijderd uit de instellingen van jouw toestel en daarna de eSIM opnieuw download via de Mijn Simyo app > Instellingen > Simkaart > Overstappen naar eSIM. Voor de validatiecode kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens, ik stuur de code dan naar je op! 

Groetjes,
Amy

Reageer