Skip to main content
Vraag

installatie e-sim lukt niet (foutcode 012)

• November 21, 2025
  • 1 reactie
  • 14 Bekeken

Ik ben met nummerbehoud overgestapt van een andere provider naar Simyo. Vandaag is de overstap echter ik kan de esim niet installeren. Tijdens de installatie krijg ik foutcode 012. Inmiddels het nodige geprobeerd (simyo app opnieuw geinstalleerd, telefoon opnieuw opgestart, fysieke sim van vorige provider verwijder) helaas helpt dit niet. 

Ook heb ik de nodige posts gelezen op dit forum echter, nergens staat een oplossing voor het probleem. 

Graag hulp.

1 reactie

• auteur
  • Beginner
  • November 22, 2025

Ik heb het probleem inmiddels zelf weten op te lossen. Voor de mensen die met hetzelfde probleem kampen is hier wat ik gedaan heb:

Zoals gezegd kreeg ik bij de installatie van de eSIM via de Simyo app de foutcode 012. Uiteindelijk kwam ik erachter dat in mijn Android toestel het gebruik van de eSIM standaard uitstaat en deze dus aangezet moet worden. Dit kan (waarschijnlijk afhankelijk van het merk en type toestel) bij instellingen>mobiel netwerk>eSIM. Nadat ik het gebruik van de eSIM aangezet had, kon ik in de Simyo app de eSIM gewoon installeren zonder verdere problemen.

Hopelijk helpt dit jullie verder.