.

Beantwoord

Ik moet simkaart vervangen voor een micro simkaart, moet ik daar echt voor betalen?


Badge +2
Beste simyo,

Ik heb een aantal vragen over mijn simkaart. Ik ga over een aantal weken een telefoon overkopen die een micro simkaart nodig heeft.

Nu heb ik gezien dat je een nieuwe simkaart online kunt bestellen hieraan zit wel een aardig prijskaartje van 5 euro. Dit vind ik zeer prijzig zeker omdat bij andere providers zoals Telfort dit gratis is voor hun klanten. Ik zit nu al anderhalf jaar bij simyo en vind het een van de betere providers. Is er de mogelijkheid dat ik een nieuwe simkaart gratis krijg en anders eventueel als ik mijn abonnement verleng?

stel dat ik online bij jullie een nieuwe simkaart bestel en ik kies voor een micro of nano simkaart. Krijg je bij deze simkaart dan ook een adapter zodat je hem kan vergroten/ verkleinen?

Graag hoor ik van jullie,

Groetjes,

Darkhunta
icon

Beste antwoord door Ernst 4 June 2015, 11:13

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi darkhunta,

In jouw gegevens zie ik dat jij inderdaad nog gebruik maakt van een standaard formaat simkaart. Normaal gesproken dien je dan toch echt via Mijn Simyo een vervangende simkaart aan te vragen welke €5 kost.
(Ik kijk niet vaak naar andere providers, maar €5 is net zo goedkoop is als bij Telfort ;))

Je geeft aan dat je best bereid bent te verlengen als je dan een vervangende simkaart krijgt. Voor deze keer wil ik daar wel mee instemmen. Laat jij weten wanneer je verlengd hebt, dan stuur ik een gratis simkaart :D
Krijg je bij deze simkaart dan ook een adapter zodat je hem kan vergroten/ verkleinen

Die zul je toch echt zelf aan moeten schaffen 😉
Badge +2
Beste Ernst,

Ik heb begin januarie mijn abbo verlengd bij jullie. Dus waarschijnlijk krijg ik dan nu geen nieuwe meer? dat vind ik zeer spijtig nu moet ik dus weer wachten totdat ik mijn abbo volgend jaar weer ga verlengen?. Ik heb op andere delen van het forum gezien dat er door jullie word gezegd dat als je nu een nieuwe simkaart besteld bij jullie je er 3 in 1 krijgt wat ik bedoel met adapter. dus normal, micro en nano.

Even over telfort,mijn vriendin zit bij telfort en die kan altijd gratis een nieuwe simkaart aanvragen.

ik hoop dan als ik volgend jaar mijn abbo verleng er alsnog een krijg (vind dit wel een service verbeterpuntje). Voor nu ga ik hem maar zelf knippen dan.

Groetjes,

Darkhunta
Reputatie 6
Badge +10
Hoi darkhunta,

Volgens onze gegevens heb je in januari helemaal niet verlengt met een jaar. Daarom stelde Ernst dit voor 😉. Je vriendin heeft overigens vast en zeker een telefoon bij haar abonnement. Dan zie je vaker dat providers gratis simkaarten aanbieden. Over het algemeen is €5,- helemaal niet veel.

Ik heb je bij deze een nieuwe simkaart toegestuurd. Dat lijkt me veiliger dan een geknipte simkaart in je telefoon.

Groetjes, Tiury
Badge +2
Beste Tiury,

Dan kan het eerder of later zijn geweest dat zag ik in ieder geval in mijn mail staan. het klopt dat ze een telefoon bij haar abonnement heeft maar ze stapt nu over van een abonnement met telefoon naar een sim only abonnement (wel gewoon bij Telfort) en kocht hierbij een losse telefoon. bij Telfort is de procedure hetzelfde als bij Simyo en krijg je ook een 3 in 1 sim kaart maar deze is toch echt helemaal gratis.

Ik wil ieder geval jou hartelijk bedanken dat jullie toch een gratis Sim kaart sturen.
mijn tevredenheidscijfer is nu gestegen van een ruime 7 naar een 8.5 voor de volgende enquête.

Bedankt en groetjes

P.s. wanneer kan ik deze sim kaart verwachten?
Badge +2
ik heb trouwens nu een andere vraag. waar kan ik namelijk zien tot wanneer mijn abbonnement loopt want als ik kijk bij jaar en maand staat er alleen nog een jaar tm en dan niks.

ik heb geprobeerd terug te kijken in mijn mailbox wanneer ik mijn abbo heb verlengd maar kan het niet vinden.

kunnen jullie bij daarbij helpen?

Groetjes,

misschien ook een tip on dit te laten zien in de volgende versie van de app
Reputatie 4
Badge +10
Hoi darkhunta,

Fijn dat je tevreden bent 😳 Je simkaart is vandaag verzonden en kun je binnen drie werkdagen verwachten. Als je je contract met een jaar verlengt, dan hoor je akkoord te gaan met het nieuwe contract. Dit wordt in de pop-up vermeld wanneer je wijzigt. Ook krijg je via de e-mail direct het nieuwe contract opgestuurd.

Wanneer je op Mijn Simyo > tabblad Overzicht > Mijn abonnement aanpassen > Jaar of abonnement na “1 jaar t/m” geen einddatum ziet, dan heb je een maandabonnement. Dit kunnen wij inderdaad veel duidelijker weergeven. Gelukkig zijn wij hier ook mee bezig. Op de nieuwe Mijn Simyo pagina zul je zien dat wij dit een stuk duidelijker aangeven ;)

Is je vraag zo volledig beantwoord?
Badge +2
Beste Naomi,

Ik weet zeker dat ik een jaar abonnement heb want ik heb mijne verlengd. Er staat ook namelijk nog een jaar. Maar daaronder staat geen datum. Er staan namelijk 2 opties, namelijk nog een jaar en 1 jaar voordeel en ik heb nog een jaar maar er staat daar niet bij tot hoelang ik weet namelijk zeker dat ik geen maand abonnement heb.

Btw heb ik nog een opmerking over het switchen van het forum naar mijn simyo en terug. Ik moet namelijk elke keer als ik van mijn simyo naar het forum of andersom steeds opnieuw inloggen. Ik weet niet of dit een beveiliging is of een foutje in het systeem maar het zou makkelijker zijn als je maar 1x hoeft in te loggen.

Groetjes,

Darkhunta
Reputatie 4
Badge +10
Hoi darkhunta,

Ik kan in je gegevens zien of je hebt verlengd. Een verlenging wordt namelijk door ons verwerkt. Er is geen verlenging en ook geen wijziging binnengekomen. Zoals ik al zei, als je verlengt dan ontvang je dezelfde dag nog het nieuwe jaarcontract via de e-mail.

Op de Mijn Simyo pagina kun je niet echt duidelijk zien of je nog een jaar- of maandabonnement hebt. In de nieuwe Mijn Simyo pagina wordt dit veel duidelijker weergegeven 😳 Op de oude zie je nog onder tabblad Overzicht > Mijn abonnement aanpassen > Jaar of maand twee opties staan.

Je ziet ‘Nog een jaar Simyo?’ en ‘1 jaar t/m’. Als je ‘1 jaar t/m’ ziet zonder einddatum, dan heb je een maandabonnement. Bij ‘Nog een jaar Simyo?’ kun je je contract met een jaar verlengen.

Het kan dat je bij het switchen opnieuw moet inloggen. Sommige forumgebruikers hebben dit. Sorry voor het ongemak. We zijn er mee bezig om het op te lossen.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd?
Badge +2
Beste Naomi,

Alles is nu helemaal duidelijk nog bedankt

Groetjes,

Darkhunta
Reputatie 3
Badge +7
Hoi darkhunta,

Fijn dat alles zo duidelijk is. Namens Naomi, graag gedaan;)
En jij bedankt voor je terugkoppeling:D

Reageer