Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg mijn eSim niet werkend op mijn Samsung S25

• December 23, 2025
  • 5 reacties
  • 17 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi ik heb sinds februari een eSim en die heeft het altijd gedaan maar nu heb ik een nieuwe telefoon en krijg ik mijn eSim niet werkend. Ik heb de app op mijn nieuwe telefoon gezet en meerdere malen alle stappen doorlopen maar het lukt niet. Zelf vind mijn Samsung de Esim niet en ik kan ook nergens een QR code vinden die ik kan scannen om het werkend te krijgen.

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@Jessica1507

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat het niet lukt met het installeren van de eSIM. 

Controleer eerst of je nieuwe Samsung-toestel eSIM ondersteunt, dit kun je doen op: Simyo eSIM telefoon check. De eSIM kan alleen via de Mijn Simyo-app worden geïnstalleerd en niet via een QR-code. Als je toestel buiten Nederland is gekocht kan het zijn dat eSIM niet werkt door een simlock of buitenlandse software. 

Je kunt de eSIM installeren via de Mijn Simyo-app. Zorg dat er tijdens de installatie geen actieve simkaart in je toestel zit en je een stabiele Wi-Fi verbinding hebt. Volg hierna onderstaande stappen:

1. Log in op de Mijn Simyo-app
  2. Ga naar Instellingen
  3. Ga naar Simkaart
  4. Kies voor het aanvragen of vervangen van een eSIM
  5. Verifieer de aanvraag via iDEAL
  6. Volg de stappen in de app om de eSIM te activeren. 

Met deze stappen kan de eSIM succesvol worden geïnstalleerd. Als je ergens tegenaan loopt, laat het gerust weten. Ik help je graag verder!

Groetjes,
Sedat

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

5 reacties

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • antwoord
  • December 24, 2025

Hoi ​@Jessica1507

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat het niet lukt met het installeren van de eSIM. 

Controleer eerst of je nieuwe Samsung-toestel eSIM ondersteunt, dit kun je doen op: Simyo eSIM telefoon check. De eSIM kan alleen via de Mijn Simyo-app worden geïnstalleerd en niet via een QR-code. Als je toestel buiten Nederland is gekocht kan het zijn dat eSIM niet werkt door een simlock of buitenlandse software. 

Je kunt de eSIM installeren via de Mijn Simyo-app. Zorg dat er tijdens de installatie geen actieve simkaart in je toestel zit en je een stabiele Wi-Fi verbinding hebt. Volg hierna onderstaande stappen:

1. Log in op de Mijn Simyo-app
  2. Ga naar Instellingen
  3. Ga naar Simkaart
  4. Kies voor het aanvragen of vervangen van een eSIM
  5. Verifieer de aanvraag via iDEAL
  6. Volg de stappen in de app om de eSIM te activeren. 

Met deze stappen kan de eSIM succesvol worden geïnstalleerd. Als je ergens tegenaan loopt, laat het gerust weten. Ik help je graag verder!

Groetjes,
Sedat

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Aspirant
  • December 24, 2025

Hi Sedat,

Ik heb de sim uit mijn toestel gehaald ben opnieuw ingelogd in de mijn simyo app en heb bij simkaart & eSim niet meer de mogelijkheid om te kiezen voor aanvragen of vervangen. (dat hat ik gisteren al gedaan)

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • December 24, 2025

Hi Sedat,

Ik heb de sim uit mijn toestel gehaald ben opnieuw ingelogd in de mijn simyo app en heb bij simkaart & eSim niet meer de mogelijkheid om te kiezen voor aanvragen of vervangen. (dat hat ik gisteren al gedaan)

Hoi ​@Jessica1507,

Dat is vervelend om te horen.

Zou je de app kunnen verwijderen en opnieuw installeren? Probeer daarna opnieuw de eSIM te activeren.

Mocht het daarna nog steeds niet lukken mag je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens, dan help ik je graag verder!

Groetjes,
Sedat

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Aspirant
  • December 24, 2025

Hi,

issue is inmiddels opgelost via whatsapp in combinatie met klanteservice

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • December 24, 2025

Hi,

issue is inmiddels opgelost via whatsapp in combinatie met klanteservice

Hoi ​@Jessica1507,

Top! Fijn om te horen dat het is gelukt.

Omdat je probleem inmiddels is verholpen, zal ik dit topic sluiten. 

Mocht je een andere vraag hebben, kun je altijd een nieuw topic openen.

Groetjes,
Sedat