.

Beantwoord

Ik krijg de melding: Ontgrendelings-PIN SIM-netwerk. Hoe los ik dit op?

  • 13 December 2014
  • 2 reacties
  • 4032 Bekeken

Hallo!

Ik ben net overgestapt, en nu kan ik mijn telefoon niet gebruiken.

Ik heb een SIM-kaart ontvangen en in mijn telefoon gestopt, en na netjes de PIN te hebbin ingevoerd
kreeg ik de melding: Ontgrendelings-PIN SIM-netwerk, de PUK-code werkte niet!
Na op het Forum te kijken zag ik dat als je 3 verkeerde pins invoert dat je dan je PUK-moet invoeren en dan je Pin
kan veranderen. Nou, handig, kan ik de pin meteen veranderen in de ene die ik gewend ben. maar nadat ik de telefoon
open swipe, krijg ik weer de melding: Ontgrendelings-PIN SIM-netwerk. wederom werkt de PUK (die daarvoor wel geaccepteerd werd
in het Pin-menu) niet. Heb ik misschien een andere code nodig om bij het netwerk in te schrijven? op Mijn Simyo staat dat mijn SIM actief is
namelijk.
icon

Beste antwoord door koorelle 13 December 2014, 19:17

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Ik doe een voorzichtige gooi: Is jouw telefoon simlock vrij?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi MaraGirl,

Welkom op het forum:)

Ik heb je bericht verplaatst naar het subforum 'Simkaart', zo ie het voor iedereen makkelijk terug te vinden.

Wat vervelend dat je niet direct aan de slag kan met je aansluiting. Wat Koorelle aangeeft is een schot in de roos denk ik;) Kun je proberen de simkaart even in een ander (simlockvrij)toestel te stoppen? Zo kun je testen of de simkaart het in dat toestel wel doet. Ook kun je proberen of een andere simkaart het wel doet in het toestel. Zorg er dan wel voor dat het geen simkaart is van de provider, waar het toestel ook vandaan komt.

Om de simlock van je toestel op te heffen, kun je de unlockcode opvragen bij de provider waar je het toestel van hebt. Vaak kun je de unlcokcode opvragen via de website.

Ben je zo op weg geholpen? Kun je de oplosing hier achterlaten als je erachter bent?

@Koorelle dank voor je hulp:D

Reageer