.

Vraag

Ik kan geen validatiecode ontvangen voor mijn eSIM, wat nu?

  • 18 March 2023
  • 7 reacties
  • 74 Bekeken

Hi. Is er iemand van de klantenservice beschikbaar om een nieuwe esim voor mij te regelen? Mijn oude telefoon is stuk dus ik kan nieuwe SMS berichten niet meer lezen om een nieuwe esim te activeren.

~admin: titel aangepast voor betere vindbaarheid.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Misschien kun je het via ideal regelen anders zou ik ze een WhatsApp berichtje sturen.

een moderator gaat pas morgen in de loop van de dag reageren op dit forum.

Misschien kun je het via ideal regelen anders zou ik ze een WhatsApp berichtje sturen.

een moderator gaat pas morgen in de loop van de dag reageren op dit forum.

Als ik ideal aantik dan krijg ik helaas alsnog te zien dat ik contact moet opnemen.

WhatsApp gebruik ik al een jaar of 2 niet meer sinds Facebook de voorwaarden heeft aangepast.

Ik hoop dat bedrijven willen overstappen op RCS voor contact. Lijkt me een mooie zaak als uitgerekend de telefoon industrie daarmee begint. Maar dat is een andere discussie.

Het is natuurlijk wel raar dat je een activatiecode per SMS krijgt terwijl je in veel gevallen niet meer bij SMS kan omdat je telefoon stuk of kwijt is. Zou handiger zijn als ze die bijvoorbeeld per email verzenden. Of sta een backup telefoonnummer toe voor dit soort situaties. Afgaande op alle reacties op het forum ben ik verre van de enige met dit probleem.

Esim is mooi maar als het zo lastig wordt gemaakt om een nieuwe te regelen dan zie ik er het voordeel niet echt van in. Een fysiek kaartje kun je zonder gedoe overzetten als je de oude telefoon nog gewoon hebt liggen. Zou graag zien dat of Simyo gewoon de hele week bereikbaar is als je niet meer kunt bellen, of dat ze dit beter regelen en je niet zo snel afgesneden wordt van je telefoonnummer.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb het ook allemaal niet verzonnen dat wordt dus even afwachten.

Ben trouwens zelf weer overgestapt naar een fysieke simkaart om deze reden😉

Niemand??

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Roland2000,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je de validatiecode niet kunt ontvangen voor je eSIM! Ik help je hier graag mee verder.

Ik zie dat je de validatiecode inderdaad niet kunt aanvragen via een iDeal-betaling omdat je rekeningnummer niet is gekoppeld aan je account. Ik stuur je de validatiecode graag per e-mail op. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan regel ik dit voor je!

Bedankt voor je hulp @Ron H 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Hoi Roeqajja. Ik heb je net een bericht gestuurd. Bedankt voor je reactie

Rekeningnummer koppelen aan m'n Simyo account ging helaas ook niet. De ING app wilde dat ik op m'n nieuwe telefoon een nieuw wachtwoord aanmaakte. Daarvoor sturen ze echter een validatie code per SMS. Oftewel ik zat helemaal vast en ik kan dus sinds zaterdag ook niet meer bij m'n rekening

Het zou heel fijn zijn als het mogelijk was om een backup kanaal in te kunnen stellen voor activatiecodes om deze situatie te voorkomen. Alles staat of valt nu met een werkende of beschikbare simkaart.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Roland2000,

Bedankt voor de toelichting. Wat onhandig allemaal! Mijn collega Roeqajja zal je verder helpen via jullie privégesprek 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer