.

Beantwoord

Ik heb wat vragen over microsim.

  • 30 November 2014
  • 11 reacties
  • 406 Bekeken

Badge
Misschien een hele stomme vraag maar als ik een microsim aanvraag moet ik die dan ook binnen een bepaalde tijd activeren? Ik wil komende maand een nieuwe telefoon kopen waar een microsim in moet dus ik dacht ik bestel alvast een nieuwe sim zodat ik mijn nieuwe telefoon meteen kan gebruiken zodat ik niet een paar dagen onbereikbaar ben (neem aan dat mijn huidige kaart blijft werken tot ik de andere activeer). En zit er iets bij waardoor ik hem ook als gewone simkaart kan gebruiken? 
icon

Beste antwoord door koorelle 30 November 2014, 18:30

Bekijk originele reactie

11 reacties

Laat ik allereerst zeggen, een stomme vraag is er niet, het is juist slim om de vraag te stellen. 
En zit er iets bij waardoor ik hem ook als gewone simkaart kan gebruiken?

Waarschijnlijk ontvang je een 3-in-1 simkaart, standaard -micro-nano, mijn advies alles bewaren.

Vervaldatum sim is voor Simyo te beantwoorden.

Groet,
Friesian
Reputatie 4
Badge +8
Ik kreeg een paar maand gelee het antwoord dat die vervangende simkaart eeuwig (in deze tijd zeer twijfelachtig) geldig zou blijven,
totdat ik hem zou activeren.
Stapte toen over van iPhone 4s (microsim) over naar iPhone 6 (nanosim), dus ik was daar ook wel erg benieuwd naar.
Kan alleen het topic niet meer vinden, ook niet met de zoekfunctie binnen het forum.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Geisha,

Ik heb je topic even in het subforum Simkaart gezet. Het is dan makkelijker terug te vinden voor andere forumgebruikers.

In principe is het wat koorelle zegt; een simkaart is eeuwig houdbaar. Maar wat is eeuwig?
Er zit geen einddatum, laten we het zo zeggen.
Een paar maandjes wachten is dan ook geen probleem, maar ik raad je niet aan een simkaart een jaar of langer ongebruikt te laten.

Friesian geeft al aan dat je een 3-in-1 simkaart gaat krijgen. Deze kun je eerst als standaard simkaart gebruiken en later als micro simkaart. Let op dat je niet de kleinste eruit klikt, dat is de nanosim en moet je er nog 1 bestellen ;)

Is alles nu duidelijk voor je?
Badge
Dank je iedereen :)
Heb vandaag mijn microsim besteld en aangezien mijn huidige telefoon het nu echt half begeven heeft ga ik meteen mijn nieuwe telefoon kopen zodra de simkaart binnen is.

Mijn vraag was ook of je de microsim ook weer als gewone sim kan gebruiken i.v.m. reserve telefoon maar we hebben hier nog een telefoon waar ook een microsim in kan blijkbaar 🙂
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Geisha,

Fijn dat het antwoord helder is. :)

Helemaal fijn dat je nog een reserve telefoon hebt liggen waar ook een micro simkaart inpast. Ik raad je ook aan het advies van Friesian op te volgen. Bewaar alles, ook het randje van de standaard simkaart. Zo kun je er altijd nog een standaard simkaart van maken. Als je heel nauwkeurig te werk gaat;)

Welke telefoon gaat het worden?
Badge
De Samsung Galaxy Note 3 neo :)
En daarmee kan ik hopelijk weer een paar jaar mee vooruit.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Geisha,

Dat is een mooi beestje, of zal ik zeggen beest;) Daar kun je inderdaad wel even mee vooruit!

Iemand hier ervaring met dit toestel? Die de tips en tricks kan delen met Geisha:)
Badge
Ja die is heel wat groter dan mijn huidige telefoon. Wel grappig eigenlijk: Jaren geleden liep je bij wijze van voor schut met een koelkast aan je oor en moest alles steeds kleiner en nu lijkt het wel hoe groter hoe beter;) Volgens mij is de S5 niet eens veel kleiner. Ik vind het een mooi alternatief als je een tablet kopen eigenlijk onzin vindt maar toch ook handig... 2 in 1 :p

En hoera mijn simkaart is binnen en ik moet echt opassen dat ik die nano er ook niet per ongeluk uit druk want de micro lag er meteen uit toen ik even aan het kijken was hoe ik die eruit moest halen.
Weet je wat wel een fijn verschil is met jouw "koelkast"  t.o.v. die van echt heel lang gelee....
Jij hoeft naast die koelkast geen accu te dragen.......
En wat dat "beest"  :D van -Ruud betreft, wees voorzichtig met haver, bepaalde beesten worden daar vurig van.
Als paerd, mij niet helemaal onbekend. :D:p

Groet,
Friesian.
Waar vurig staat, moet hevig zijn.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Geisha,

Tijden veranderen inderdaad snel. Zo'n "beest" is ook super handig om op te internetten! Inderdaad een tablet is haast overbodig. Geniet er van 😃

@Friesian; haha dat is oppassen 😛

Reageer