.

Beantwoord

Ik heb geen service. Hoe kan dat?

  • 5 October 2017
  • 18 reacties
  • 154 Bekeken

Vandaag sim binnen gekregen. Helaas geen service. Herstart tel heeft niet geholpen ook in andere telefoon werkt de sim niet.
icon

Beste antwoord door Asma 6 October 2017, 13:46

Bekijk originele reactie

18 reacties

Simkaart geactiveerd? Nieuwe codes ontvangen en zichtbaar op je MijnSimyo?
Geactiveerd. Hoe? In de beschrijving bij de sim kaart staat. Sim in toestel plaatsen en pin invoeren. Dat is alles. Dan is hij geactiveerd staat in de brief. Maar werkt niet.
Dus het gaan om een nieuwe simkaart en geen vervangende en het gaat om een prepaid aansluiting?

Log even in op je MijnSimyo en ga naar instellingen > simkaart. Daar moet staan dat de simkaart actief is.
Klopt. Er staat actief.
Als het goed is staat er ook beltegoed op.

Laatste poging. Zet de telefoon uit, haal de sim er uit en wacht 10 tot 15 minuten. Plaats sim terug en zet de telefoon weer aan.

Mocht dit niet lukken dan zul je helaas tot morgen moeten wachten. Dan kan Simyo een reset geven.Ze koppelen dan de simkaart opnieuw aan het netwerk. Het kan ook zijn dat er een enorme vertraging is in het netwerk en dat ie het ineens spontaan doet.
Ja er staat beltegoed op. Telefoon uitgezet sim eruit na 15 min erin telefoon aangezet.
Geen service.

Graag reset.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gijsie,

Welkom op het Forum!

Leuk dat je klant van ons bent geworden. Wel erg vervelend dat je simkaart niet wil werken. Dat is niet handig. :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je simkaart al actief is. Ook heb je genoeg beltegoed. Voor de zekerheid zal ik je simkaart voor je resetten. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon over een kwartier even uit en aan te zetten. Op deze manier registreert 'ie zich namelijk met de juiste gegevens op het netwerk.

Laat je ons weten of het lukt zo? Anders kun je namelijk nog proberen om handmatig naar een netwerk te zoeken via je eigen telefoon.

@ Ray, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma
Helaas werkt het allemaal niet. Gebeld met helpdesk en er wordt een nieuwe sim opgestuurd. Spijt dat ik Simyo heb gekozen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi gijsie,

Mooi dat er een nieuwe simkaart is opgestuurd! Laten we hopen dat hiermee alles opgelost wordt. Jammer dat je op dit moment spijt hebt. Hopelijk kunnen we er in de toekomst voor zorgen dat je super tevreden met ons bent :D

Groetjes,
Caspar
Pffff. Nieuw simkaart binnen. Activeren is zo gebeurd. Echt niet dus. Pin en puc code wijzigt niet in mijn Simyo. Ja en meer dan 15 min gewacht. En nu?
Je krijgt ze ook per mail gestuurd. Check ook je spambox voor de zekerheid.
Weet je wat ik bel de helpdesk. Oh die werken niet in het weekend. Handig. Nog meer spijt...
Nee niet in spambox. Probeer nog een keer te activeren maar krijg fout op scherm hé hier gaat wat mis.... error code 2.1....

Ik zie dat het simkaart nr niet gewijzigd is.
Weet iemand hoe ik de sim kan activeren?
Welke browser gebruik je? Bij voorkeur Chrome..
Ja ik gebruik Chrome. Op mijn laptop en op mijn telefoon krijg ik hetzelfde. Iets zit er vanaf het begin niet goed op dat nummer/simcard
@gijsie volgens mij gaat er iets fout binnen het systeem. Chrome of roest... Browser maakt geen onderscheid. Het zal vermoed ik via Simyo opgelost moeten worden.

Jouw 06 wordt gekoppeld aan het simkaartnummer, het simkaartnummer wordt op het netwerk geplaatst. Als er dan iets niet klopt binnen het systeem is er geen communicatie tussen je simkaart en het netwerk.

Het systeem zegt dan HUUI oftewel HO.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gijsie,

Ontzettend balen dat het activeren van je nieuwe simkaart niet is gelukt. :(

Ik zie dat mijn collega je inmiddels heeft geadviseerd om je cookies te verwijderen. Kun je hierna nogmaals proberen om je simkaart te activeren via Mijn Simyo?

Ik hoor graag van je of het is gelukt!

Groetjes,
Asma

Reageer