Skip to main content
Ik heb voor een alarmsysteem een oudere simkaart nodig. (Groot deel koper op simkaart, nieuwere hebben smaller koper deel)

Bestelde nieuwe kaart werkt wel in telefoon maar niet in alarmsysteem!

Is het nog mogelijk om 'ouder' simkaart te krijgen?
Hoi Jhonwhistle, welkom op het Simyo forum!



In je gegevens zie ik dat je deze vraag ook al via het contactformulier op onze website hebt gesteld en antwoord. Toch wil ik er iets dieper op ingaan.



In de eerste plaats levert Simyo simkaarten die gebruik kunnen worden voor de telecommunicatiediensten die wij leveren. Omdat een een alarmsysteem daar niet bij hoort, leveren wij ook geen actieve ondersteuning daaraan.

Als je het daarvoor wil gebruiken, is dat ook voor je eigen risico.



Dan vraag ik me verder af wat voor simkaart je bedoelt. We leveren namelijk 3 verschillende simkaarten: de grote simkaart, de micro simkaart en de nano simkaart.

De grote en micro simkaart zijn gecombineerd in 1 pas van creditcard formaat. Hier zie je hoe dat er uit ziet. Is ons grootste formaat niet het goede voor je?

Dan ben ik bang dat je nergens meer een simkaart kunt krijgen voor je alarmsysteem, want dit zijn de standaardmaten die al een tijdje gelden.
Ernst, ik denk JhonWhistle niet het formaat SIM kaart bedoelt.



Bij oudere SIM kaarten was het gouden contactoppervlak altijd een stuk groter.

Waarschijnlijk heeft deze meneer een alarm systeem wat hier gevoelig voor is.



Ik weet eigenlijk ook niet waarom ze tegenwoordig een ander design toepassen, weet jij dat toevallig?



Dit plaatje laat het verschil goed zien.



Edit: Het zal wel gedaan zijn om uit hetzelfde chipje ook een micro-sim te kunnen produceren zeker?



http://dl.xda-developers.com/attachdl/aee67e73856fb2bd6e22adbf2edb8bd5/52fd189f/3/6/8/6/5/2/SIMsim.jpg
Ernst, ik denk JhonWhistle niet het formaat SIM kaart bedoelt.



Bij oudere SIM kaarten was het gouden contactoppervlak altijd een stuk groter.

Waarschijnlijk heeft deze meneer een alarm systeem wat hier gevoelig voor is.



Ik weet eigenlijk ook niet waarom ze tegenwoordig een ander design toepassen, weet jij dat toevallig?



Dit plaatje laat het verschil goed zien.



Edit: Het zal wel gedaan zijn om uit hetzelfde chipje ook een micro-sim te kunnen produceren zeker?



http://dl.xda-developers.com/attachdl/aee67e73856fb2bd6e22adbf2edb8bd5/52fd189f/3/6/8/6/5/2/SIMsim.jpg




Hoi BrvanDoorn,



Ja, dat denk ik ook. Helaas hebben we zo'n kaartje dus niet voor jhonwhistle :(

Ik hoop dat er ook een andere oplossing is.



Groetjes, Charlene
Hallo allemaal,



bedankt voor de reacties. Inderdaad het betreft een kaartje met een groter contactoppervlak. Nu heb ik wel een kaartje met groter contactoppervlak welke nog nooit is geactiveerd. Ik heb alle gegevens!

Is het niet mogelijk dat mijn abonnement over wordt gezet op dit kaartje? Nu heb ik en Simyo niets aan uitgegeven nummer en beltegoed.



Groet, Jhonwhistle.
Hoi Jhonwhistle,



Ik zie dat je hierover ook een e-mail hebt gestuurd, waaruit ik begrijp dat je een simkaart hebt van Vodafone, omdat het simkaartnummer begint 893144.

Als je gebruik wil maken van deze simkaart wil ik je aanraden contact op te nemen met hen hierover, helaas hebben wij namelijk geen simkaarten met een groter contactoppervlak 😞

Reageer