Skip to main content
Hallo,



Ik heb onlangs een nieuwe simlockvrije telefoon gekocht. Mijn nieuwe telefoon heeft echter alleen een micro-simkaart ingang. Mijn simyo-simkaart, die ik een aantal jaar geleden heb gekocht, is van normaal formaat. Nu staat in de veelgestelde vragen alleen dat simyo combi-simkaarten levert waar je je micro-sim uit kan klikken. Misschien komt mijn simkaartje nog van voor die tijd, want klikken doet hij toch echt niet. Kan ik bij een simyo- of KPN-winkel langs om van mijn simkaart een microkaart te laten maken of wordt er van mij verwacht dat ik extra geld betaal voor een nieuwe micro-simkaart? U snapt dat ik liever geen geld betaal voor het omzetten (zij het in de winkel of online) omdat ik kennelijk de gangbare luxe van een combi-simkaart heb gemist.. 😉
Je kunt een simkaart die te groot is bijknippen maar ik zou dat zelf nooit doen. De beste oplossing is het aanvragen van een vervangende simkaart via Mijn Simyo. Die kost 5 euro en wordt binnen 2 dagen naar je opgestuurd.
Ter aanvulling van de correcte reactie van Scotsman, zorg wel voor een backup van je contacten.



Groet,

Friesian
Nog een aanvulling: Er zijn telecomwinkels die een speciaal tangetje hebben en van je grote simkaart een microsim kunnen knippen.

Is wel eigen risico natuurlijk.

Maar 50/50.

Lukt het niet kun je altijd nog een nieuwe microsim bestellen.
Hoi Leonie., welkom op het Simyo forum :)



Ik heb dit topic met je vraag in het subforum Simkaart gezet. Zo kunnen andere forumbezoekers met dezelfde vraag makkelijker hun antwoord vinden.



Helaas zit er niets anders op dan het antwoord van Scotsman op te volgen.

Gelukkig maken we geen winst op losse simkaarten en kost het 'maar' €5.



Friesian en koorelle; dank voor het meedenken!

Reageer