Skip to main content
Beantwoord

Ik heb een fysieke telefoonkaart, maar heb een pukcode van esim

• September 15, 2026
  • 5 reacties
  • 20 Bekeken

Hi, 

ik moet mijn simkaart opnieuw activeren na overzetten op nieuwe telefoon. De pincode wist ik niet meer, dus aantal keer fout gedaan om de pukcode in te vullen. Die werkte ook niet. En wat blijkt, ik zie dat ik een pukcode heb voor een e-sim en niet voor de fysieke kaart. Hoe kom ik aan een nieuwe pukcode voor mijn fysieke simkaart. 

Dank! 

Beste antwoord door Khadija

Hoi ​@Jurgen R,

Bedankt voor je bericht. Een eSIM heeft geen pincode of PUK-code. De PIN- en PUK-code zijn gekoppeld aan de fysieke simkaart.

Je kunt de juiste PIN- en PUK-code van je fysieke simkaart altijd terugvinden in Mijn Simyo. Let er wel op dat, als je je fysieke simkaart hebt omgezet naar een eSIM, de fysieke simkaart daarna niet meer gebruikt kan worden. De eSIM neemt dan de werking van de fysieke simkaart over.

Omdat je aangeeft dat de PUK-code niet werkte, wil ik natuurlijk graag even met je meekijken. Wil je mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kan ik voor je nakijken wat er aan de hand is en waar het mis is gegaan.

@JanD en ​@Ron H, bedankt voor jullie toevoeging.

Groetjes,
Khadija

5 reacties

JanD
  • September 16, 2026

Beste ​@Jurgen R als je in je vorige telefoon een e-sim had, is de fysieke simkaart niet meer geldig en kun je weggooien.

De enigste oplossing een nieuwe fysieke simkaart aanvragen, kost €5 via de gebruikelijke kanalen.

Succes.

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • September 16, 2026

Je kunt een nieuwe fysieke simkaart bestellen via je Simyo account maar als je nieuwe telefoon eSIM ondersteunt kun je ook deze installeren via de Simyo app.

Khadija
Forum|alt.badge.img+3
  • Sensation
  • antwoord
  • September 16, 2026

Hoi ​@Jurgen R,

Bedankt voor je bericht. Een eSIM heeft geen pincode of PUK-code. De PIN- en PUK-code zijn gekoppeld aan de fysieke simkaart.

Je kunt de juiste PIN- en PUK-code van je fysieke simkaart altijd terugvinden in Mijn Simyo. Let er wel op dat, als je je fysieke simkaart hebt omgezet naar een eSIM, de fysieke simkaart daarna niet meer gebruikt kan worden. De eSIM neemt dan de werking van de fysieke simkaart over.

Omdat je aangeeft dat de PUK-code niet werkte, wil ik natuurlijk graag even met je meekijken. Wil je mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kan ik voor je nakijken wat er aan de hand is en waar het mis is gegaan.

@JanD en ​@Ron H, bedankt voor jullie toevoeging.

Groetjes,
Khadija

• auteur
  • Beginner
  • September 16, 2026

Dank voor je reactie, maar hoe kan het dat ik e-sim zie staan bij mijn gegevens? Maar buitendat, als ik mijn pukcode gebruikt dan werkt ie evengoed niet. Ik krijg de melding Geen toegang tot je simkaart. 

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • September 16, 2026

Khadija scheef: Bedankt voor je bericht. Een eSIM heeft geen pincode of PUK-code. De PIN- en PUK-code zijn gekoppeld aan de fysieke simkaart.

De mijne heeft wel een puk code😉