Skip to main content
'Vanwege hoogverbruik is de simkaart geblokkeerd. Ik heb een aanbetaling gedaan, maar de blokkade wordt niet opgeheven. Hoe kan dat?'.
Beste Huishert,



Welkom op het forum van Simyo.



Je simkaart is geblokkeerd wegens hoogverbruik, wat uiteraard heel vervelend kan zijn, zeker als je veelvuldig gebruik maakt van je aansluiting.



Aangezien je niet precies hebt aangegeven,wanneer je de aanbetaling hebt gedaan, ga ik er derhalve vanuit dat je dit vandaag (zondag) of gisteren (zaterdag) hebt gedaan.

Is dat het geval, dan wordt je betaling pas morgen (maandag) verwerkt, aangezien alle banken in het weekend geen betalingen verwerken, en het bedrag dus pas maandag op de rekening van Simyo wordt bij geschreven.

Zodra jouw betaling is verwerkt in het betaalsysteem van Simyo, zal de blokkade automatisch worden opgeheven, waarna je dus weer probleemloos gebruik kunnen maken van je aansluiting.



Dit is het vervelende van het weekend, er worden geen betaalverkeer vanuit de banken, plus dat alle medewerkers van Simyo vrij zijn.

Hierdoor duurt het dus wat langer, voordat je weer kunt bellen, sms'en en internetten op je smartphone.



Hoop hiermee je vraag voor nu te hebben beantwoord!
bedankt voor de reactie, gelukkig is de blokkade opgeheven en kan ik er weer gebruik van maken.
Fijn om te horen, dat de blokkade inmiddels is verwijderd!

Gaat het waarschijnlijk toch sneller, als je door middel van iDeal betaald (als je via mijn Simyo betaald hebt).



Een moderator zal nog wel een reactie plaatsen.
Hoi Huishert, welkom op het Simyo forum :)



Het duurde inderdaad een paar uur voor je gedeblokkeerd werd. Dat is het voordeel van betalen via iDeal op Mijn Simyo. Ik hoop dat het een eventuele volgende keer nóg sneller gaat, want dat kán wel.

Nu alleen hopen dat dit niet weer voorkomt...



MichD, dank je voor het meedenken!

Reageer