Skip to main content
Hoi,

Binnenkort verhuis ik naar Duitsland. Ik heb met mijn simyo gewoon bereik in mijn huis, dus geen reden om een andere provider te nemen.

Nu vraagt mijn moeder zich af, wat het haar kost, als ze met haar simyo abonnement naar mijn (nederlands) 06 nummer belt.



Volgens mij betaald zijn dan dezelfde kosten als wanneer ze nu naar mij belt, terwijl ik nog in nederland woon. Of heb ik het mis?



Soms wil het simyo netwerk op een duitse provider springen. Ik neem aan dat ik dan de kosten vanaf de grens moet betalen? En mijn moeder gewoon haar normale kosten, totaan de grens?



Groetjes Lin
Hoi belinda,



Ik heb je topic even in het subforum Buitenland gezet. Dan is het iets overzichtelijker voor andere forumgebruikers met eenzelfde vraag.



Als ik het goed begrijp hebben jij en je moeder allebei een Simyo abonnement (goed bezig!) en ga jij nét over de grens wonen.



Qua tarieven die er gehanteerd worden heb ik deze pagina er even bij gepakt. Daar staan namelijk alle tarieven we hebben.



Duitsland is een Zone 1 land, en als je moeder naar jou belt terwijl je op een Duits netwerk zit, kost haar dat €0,23 per minuut. En jou kost het 7 cent per minuut als zij je belt op dat Duitse netwerk.

Als jij je moeder belt vanaf een Duits netwerk kost dat €0,23 per minuut.



Het is dus niet zo dat jij vanaf de grens betaalt. Je moeder belt immers een nummer dat zich niet in Nederland bevindt op dat moment.



Bespaartip: zet op Mijn Simyo de optie 'Bellen in en naar het buitenland' uit. Dan schakelt jouw telefoon niet over naar het Duitse netwerk. Het Duitse netwerk neemt namelijk over wanneer deze sterker is dan het Nederlandse, niet wanneer het Nederlandse netwerk niet meer te bereiken is.



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?
Hoi,



Dank je wel...



En als ik gewoon mijn eigen Simyo netwerk heb in mijn huis in Duitsland? Dus niet overschakel naar een duits netwerk..

Worden dan wel de gewone (simyo) tarieven berekend?
Dan ben je niet aan het roamen, en worden de gewone binnenlandse tarieven berekend. Maar bel je dan bijvoorbeeld even met je Duitse buurman, dan wordt dat als een buitenlands gesprek opgevat en betaal je het tarief voor bellen met Duitsland.
Hoi belinda,



Als je toestel niet overschakelt naar een Duits netwerk dan wordt het verbruik verrekend met je bundel.



Zolang je nog aangemeld bent op het KPN netwerk worden je ontvangen gesprekken ook niet gezien als bellen in het buitenland. Zoals Scotsman het al aangeeft, je bent op dat moment niet aan het roamen.



In dat geval worden er ook geen kosten berekend voor het ontvangen van gesprekken.



Ik raad je aan om de bespaartip van -Ernst op te volgen, op deze manier weet je zeker dat je geen gebruik maakt van een Duits netwerk. Daarnaast kan je op je toestel het netwerk handmatig vastzetten op KPN.



Is je vraag hiermee beantwoord?



@Scotsman, bedankt voor je reactie.

Reageer