Skip to main content
goede dag

hoe kan ik van mijn telefoonnummers van de oude simkaart (groot model) naar mijn nieuwe simkaart (micro kaart)zetten



groeten
Daar zijn manieren voor maar je hebt een toestel dat het groot formaat gebruikt? Dan zou ik in dat geval ervoor kiezen bijvoorbeeld de contacten kopiëren naar telefoongeheugen dan de nieuwe (standaard) sim in dat toestel. Namen kopiëren van telefoongeheugen naar de nieuwe sim.
goede dag

ik heb een samsung c3050 ik weet inderdaad dat je het naar het geheugen van het toestel kan zetten

ik zou niet weten hoe

kunt u me verder helpen



groeten lambertino
Staat er bij je telefoon, bij contacten .....opties?
ja,

maar er staat alleen

kopieren naar sim of

naar sim verplaatsen

niet over het verplaatsen naar telefoon

groeten
Wanneer je een contact aanklikt zie je dan opties...meer?

Staan je contacten niet al op het geheugen??
mijn telefoon nummers staan op de sim kaart
ik dacht dat dat een goede idee was want dan kon ik de kaart gewoon overzetten er was toen nog geen spraken van kleiner sim kaarten
Omdat je nu ten dele reageert zijn er nog enkele mogelijkheden.



Contacten opschrijven en opnieuw invoeren.



Oude kaart laten knippen maar omdat dat niet ieders favoriet is wijs ik er op dat daar een risico aan kan kleven.



Contacten kopiëren met andere telefoon en dan uiteindelijk naar je sim.



Aanschaf simkaart reader (usb) en de contacten opslaan die op de oude sim staan op de computer. Daarna nieuwe sim in reader en contacten van pc naar je nieuwe sim kopiëren.



In principe gaat een telefoon langer mee dan een simkaart, om die reden verdient het de voorkeur contacten op telefoongeheugen.



Eigenlijk zijn er veel telefoons, hoeft zelfs niet duur te zijn - basic toestel rond de 10 euri ook smartphones, waarmee je de contacten die op je oude sim staan eenvoudig kunt kopiëren naar het telefoongeheugen en dus daarna naar de sim.



Ik hoop je hier op deze wijze wat verder te hebben geholpen!
goede dag

bedankt voor al u moeite

ik wilde even laten weten

dat het me gelukt is om het over te zetten

om de optie te kunnen krijgen op de telefoon moet je hem aan de pc aansluiten anders krijg je die optie niet

(het gaat om de samsung c3050)



vriendelijk bedankt

lambertino
Dit is iets wat ik niet wist/kon weten, maar goed om even te melden ! Fijn dat het op die manier is opgelost!!



Een grote like van mij !
goede dag

dat was ook de rende dat ik het nog even melden

zodat u misschien een ander er mee kan helpen



groeten
Hi Lambertinio,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat een toestanden! Het is altijd even uitpluizen wat je gaat doen met je contacten zodra je een nieuwe simkaart/telefoon neemt. Soms zijn ook de contacten verdeeld tussen je telefoon en simkaart, en dan moet je allerlei handelen verrichten om dat toch nog op één plek te krijgen. Gelukkig is het jou gewoon gelukt, door je telefoon te verbinden met je PC! Wat fijn 😃 Ik wist ook niet dat dat een optie was, dus dat is echt goed voor als mensen in de toekomst met hetzelfde probleem (met hetzelfde toestel) kampen. Dankjewel!



Laat je het weten als je in de toekomst nog andere vragen hebt?



@ Friesian, dankjewel voor je reacties!



Groetjes,

Jihane

Reageer