.

Beantwoord

Hoe zet ik GPRS aan voor voor mijn gps tracking?

  • 28 April 2015
  • 4 reacties
  • 5557 Bekeken

Weet iemand hoe ik gprs op de prepaid kaart kan aanzetten,dit ivm gps tracking ?
icon

Beste antwoord door MichD 28 April 2015, 18:20

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Math58,

Van harte welkom op het forum van Simyo!

Ik begrijp dat je graag gebruik wilt maken van het internet (met je prepaid) via je mobiele telefoon/smartphone, zodat je gebruik kunt maken van gps tracking.

Log als eerste in op "mijn simyo" en kijk onder het tabblad "overzicht" of "mijn instellingen" of de internetoptie wel aanstaat.
Staat deze nog op "uit" zet hem dan weer op "aan", zodat het gebruik van internet (via GPRS of 3G) op jouw prepaid wordt geactiveerd.
Controleer vervolgens in jouw mobiele telefoon/smartphone of de optie "data via het mobiel netwerk" ook geactiveerd staat, dit vind je in de instellingen van je mobiel en dan weer onder het submenu "mobiele netwerken".

Als beide optie's goed geactiveerd staan, kun je gebruik maken van het internet via het mobiele netwerk.
De kosten voor gebruik van internet bij prepaid zijn:

> Zonder bundel: betaal je € 0,15 per MB
> Dagbundel 20 MB: kost € 1,00 (en is 24 uur geldig na activatie).
> Maandbundel 100 of 250 MB: kosten respectievelijk € 4,00 en € 7,00 (en is 30 dagen geldig na activatie).

De maximale download via het 3G netwerk is: 1 Mbps.

Hopelijk heb ik je zo op de goede weg geholpen, en kun je gauw gebruik maken van gps tracking.
Als slot een tip: met een dag of maandbundel ben je waarschijnlijk goedkoper uit, dus bekijk even hoeveel data je denkt te gaan gebruiken, want anders ben je zo door je beltegoed heen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Math58,

MichD geeft hier al een heel compleet antwoord op je vraag 🙂. Laat je ons weten of het is gelukt om je internet aan te zetten en de GPS tracker werkzaam te krijgen?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je antwoord, MichD 🙂
hoi, mijn gps tracker moet weten:
APN name of server
IP
Port
user login
password login

Wat is dit voor Simyo?

Thanks!
Badge +7
Hoi Johnny4,

Goed dat je dit navraagt! Als eerste wil ik je meegeven dat onze simkaarten primair zijn bedoeld voor in mobiele telefoons. Je kunt ze ook in apparaten zoals een GPS-tracker doen, maar helaas kunnen we dan niet altijd garanderen dat het werkt.

De APN-instellingen voor mobiele telefoons zijn als volgt:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS.

Bij IP en Poort hoef je niets in te vullen. Wat gebeurt er als je deze APN gebruikt?

Groetjes,
Samantha

Reageer