.

Beantwoord

Hoe zet ik de pincode uit op mijn simkaart?

  • 23 April 2017
  • 6 reacties
  • 9319 Bekeken

Na het invoeren van een simkaart in een Q50 kids smartwatch (alleen SOS functie en voorafingeprogrammeerde nummers) vraagt het horloge om een code. Het horloge heeft echter geen toetsen en dus kunnen we geen code ingeven, is er een mogelijkheid om de pincode voor het ontgrendelen van de simkaart te omzeilen/deactiveren etc? Of moet dit wellicht op een andere manier?
icon

Beste antwoord door Scotsman 23 April 2017, 17:47

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je de simkaart tijdelijk in een normale telefoon stopt, kun je de pincode uitzetten. Hoe dat moet hangt van de telefoon af, even in het instellingsmenu kijken.
Simkaart in telefoon plaatsen, via de instellingen...beveiliging. Vraag om pincode uitzetten, daarna de sim in horloge.

Lukt het zo? Laat ff weten of het werkt !
Reputatie 7
Oh? Ik ging er vanuit dat wel of geen simpin device specifiek was, maar dit wordt dus niet op het apparaat opgeslagen maar op de simkaart zelf? Weer wat geleerd.. 🆒

Weer On Topic: volgens mij kun je hieruit veel (aanvullende) informatie halen: https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/gps-horloge-werkt-niet-424172
Allen, super bedankt. Ik ben weer een stapje verder, code op de sim is uitgezet op mijn andere telefoon. Ik kom nu gewoon in het menu. Kijkend naar alle andere opmerkingen op internet over dit soort horloges weet ik dat er nog lang niet ben, maar..... stap voor stap.
Reputatie 7
Let op trouwens: ik neem aan dat je een simyo simkaart in het horloge hebt gestopt en dat dit een prepaid kaart zou kunnen zijn, omdat er toch niet mee gebeld wordt (hopelijk...). Je moet om een prepaid nummer/aansluiting in de lucht te houden wel eenmaal in de 6 maanden of een sms'je of een telefoontje plegen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi MartinVB,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je een Kids Smartwatch gebruikt 🙂 Eigenlijk zijn de simkaarten gemaakt voor smartphones, maar ze werken veelal ook in andere apparaten. Daar geven we alleen geen garantie op. Zoals eerder gezegd is, kun je de pincode verwijderen door 'm in een telefoon te stoppen en via de instellingen de pincode te verwijderen. Dan is die code eraf en kun je verder.

Wat RicoK zegt over de houdbaarheid van het nummer ook heel treffend! Het is bij een Prepaid wel de bedoeling dat je eens in het halfjaar verbruik plaatsvindt. Dit kan gebeuren in de vorm van opwaarderingen, verstuurde sms'jes of uitgaande oproepen, internetverbruik of het kopen van een internetbundel. Als het zes maanden lang compleet stil blijft, dan vergaat de aansluiting.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ Scotsman, Friesian en RicoK, dank voor de hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer