.

Beantwoord

Hoe zet ik contacten over van mijn Sony Ericsson k770i naar een Smartphone?

  • 26 February 2016
  • 12 reacties
  • 447 Bekeken

Badge +2
Hallo allemaal,

Ik heb een oud toestel van Sony Ericsson k770i en ik wil de oude telefoon of simkaart contacten overzetten naar een LG G4 smartphone,mijn oude telefoon heeft geen micro usb slots of andere aansluitingen enkel een aansluiting voor het opladen van de telefoon en ik heb wel een usb data kabel die ik aan de pc kan koppelen.

Hoe kan ik het beste en eenvoudigste mijn sim of telefoon contacten overzetten/kopieren naar mijn nieuwe smartphone

Alvast bedankt voor alle antwoorden

Groetjes,Geert Van Osch
icon

Beste antwoord door Ray 27 February 2016, 10:21

Bekijk originele reactie

12 reacties

Hoi,

Doe op je Sony Ericsson k770i het onderstaande. Als je onderstaande stappen hebt gedaan stop je de simkaart in je LG G4. En ben je in principe al klaar.

Namen en nummers naar de SIM-kaart kopiëren

1 Selecteer vanuit stand-by Menu > Contacten.
2 Selecteer Meer > Opties > Geavanceerd > Kopiëren naar SIM.
3 Selecteer een optie.

Wanneer u alle contacten van de telefoon naar de SIM-kaart kopieert, worden alle bestaande gegevens op de SIM-kaart vervangen.

https://www.gebruikershandleiding.com/Sony-Ericsson-K770i/preview-handleiding-86693.html?page=0025
Reputatie 5
Badge +9
Hoi gvanosch,

Is het inmiddels gelukt met de hele duidelijke uitleg van Raytje? :D

Groejtes, Caspar


@ Raytje, Lekker bezig!
Badge +2
Hallo allemaal,

Ik heb een 3 in 1 simkaart besteld bij simyo om een micro simkaart te activeren die past in de LG G4 hierna wordt de huidige simkaart onbruikbaar,voordat ik dit ga doen moet ik wel zelf eerst de contacten overzetten/kopieren naar de LGG4 omdat dit niet automatisch gebeurt volgens simyo.
Hoe kan ik dan het beste de contacten overgezet krijgen op de LGG4 kan ik dit bv doen via bleutooth of via exporteren van de contacten naar de pc/cloud en dan importeren naar de LGG4?

kunt u mij advies geven hoe ik dit het eenvoudigst kan uitvoeren

Groetjes en alvast bedankt voor alle hulp

Geert
Raytje heeft al een voorzetje gegeven.........

In mijn ogen heb je 2 opties en nog een 3e....
1 * Staan de contacten op de oude sim kopieer ze dan naar de telefoon indien mogelijk, en vanaf je telefoon naar de 3-in-1.
2* Oude sim in een sim card reader en de contacten opslaan op de computer reader verwijderen van computer.
Oude sim uit reader nieuwe er in aansluiten op computer, contactenbestand kopiëren naar nieuwe sim.
3* ff naar een lokale telefoonwinkel, vaak hebben die een reservetelefoon (niet altijd) waarmee ze de contacten eenvoudig kunnen kopiëren.

Suuk 6
Friesian ut horsie ( maar nie echt:P)

Reputatie 5
Badge +8
Hoi gvanosch,

Goed om te zien dat je zo uitgebreid bent geholpen door Raytje en Friesian. Is het met één van deze tips gelukt?

Een extra mogelijkheid is nog het kopiëren van al je contacten naar je simkaart, de simkaart knippen en in jouw nieuwe LG G4 smartphone plaatsen en vervolgens de contacten vanaf de simkaart naar je telefoon kopiëren.

Laat je ons weten of het inmiddels is gelukt?

Groetjes,
Sean

@Friesian en Raytje bedankt voor jullie uitstekende adviezen 😃
Ik ga je nu toch de cruciale vraag stellen, Sean.
Waarom geef je dit advies? Simyo mods hebben altijd afgeraden om simkaarten te (laten) knippen omdat je dan de sim alsook zelfs het simslot kunt beschadigen. Misschien is het goed om dit even met het team door te spreken...

Suuk 6
Badge +2
Raytje heeft al een voorzetje gegeven.........

In mijn ogen heb je 2 opties en nog een 3e....
1 * Staan de contacten op de oude sim kopieer ze dan naar de telefoon indien mogelijk, en vanaf je telefoon naar de 3-in-1.
2* Oude sim in een sim card reader en de contacten opslaan op de computer reader verwijderen van computer.
Oude sim uit reader nieuwe er in aansluiten op computer, contactenbestand kopiëren naar nieuwe sim.
3* ff naar een lokale telefoonwinkel, vaak hebben die een reservetelefoon (niet altijd) waarmee ze de contacten eenvoudig kunnen kopiëren.

Suuk 6
Friesian ut horsie ( maar nie echt:P)



Super bedankt voor deze zeer nuttige informatie:)

Geert
Badge +2
Ik ga je nu toch de cruciale vraag stellen, Sean.
Waarom geef je dit advies? Simyo mods hebben altijd afgeraden om simkaarten te (laten) knippen omdat je dan de sim alsook zelfs het simslot kunt beschadigen. Misschien is het goed om dit even met het team door te spreken...

Suuk 6


Bedankt voor je bijval super:)
Graag gedaan Geert !:)
Reputatie 6
Badge +10
Ik ga je nu toch de cruciale vraag stellen, Sean.
Waarom geef je dit advies? Simyo mods hebben altijd afgeraden om simkaarten te (laten) knippen omdat je dan de sim alsook zelfs het simslot kunt beschadigen. Misschien is het goed om dit even met het team door te spreken...

Suuk 6


Hoi Friesian,

Dit is best een prima advies voor als je de simkaart éénmalig wilt gebruiken om de contacten over te zetten 🙂. Ik begrijp de heisa niet zo. Voor langdurig gebruik is een geknipte simkaart inderdaad niet het beste advies.

Groetjes, Tiury
Dat is geen heisa, Tiury, maar een vraag om een stukje duidelijkheid te scheppen. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Dit is hoe het over is gekomen op Tiury 🙂 No hard feelings uiteraard en ik begrijp de vraag persoonlijk. Wij raden inderdaad niet aan om een geknipte simkaart langdurig te gebruiken zoals Tiury aangeeft. Voor eenmalig gebruik kan dit absoluut geen kwaad en is het een mooie out-of-the-box oplossing :D

Groetjes,
Angela

Reageer