.

Beantwoord

Hoe werkt de NFC Simkaart functionaliteit?

  • 9 August 2017
  • 2 reacties
  • 269 Bekeken

Goedenavond,

Ik heb een toestel dat helaas geen NFC heeft ingebouwd. Maar Simyo heeft simkaarten met NFC. Als ik zo'n kaart zou nemen, betekent dat dan dat mijn telefoon deze functionaliteit er bij krijgt? Dus dat ik daarmee dan kan betalen in combinatie met de SNS app?

Of is die NFC Simkaart eigenlijk nutteloos zonder een NFC telefoon?
icon

Beste antwoord door Els 14 August 2017, 09:14

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi GroteBeer,

Door NFC aan te zetten in je telefoon met een simkaart met NFC zou dat moeten werken, met ABN-AMRO gaat het in ieder geval wel om contactloos via hun app te betalen. Let wel op dat sommige hoesjes de NFC functie zodanig hinderen dat de app het toch niet doet.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen GroteBeer,

Welkom op het Simyo Forum! Wat leuk dat je hier bent om je vraag te stellen. :)

Om de NFC-functie op onze simkaarten te kunnen gebruiken is het wel van belang dat je smartphone deze functie ondersteunt. Op het moment dat jouw smartphone geen NFC ondersteunt, dan kun je ook met een NFC-simkaart geen gebruik maken van deze optie. Jammer dat jouw telefoon die functie niet heeft ingebouwd, ik kan me voorstellen dat je graag op die manier gebruik wilt maken van je SNS-app! Geen zorgen, je kunt de simkaart wel gewoon gebruiken om te bellen, sms'en en internetten. Meer informatie over de mogelijkheden met NFC en onze NFC-simkaarten kun je terugvinden op deze pagina op onze website.

Laat je het me weten als je hier nog vragen over hebt?

@franswon, bedankt voor je uitleg!

Groetjes,
Els

Reageer