.

Beantwoord

Hoe voorkomen jullie dat er gefraudeerd wordt met eSIM swapping?

  • 10 February 2021
  • 4 reacties
  • 143 Bekeken

Over Sim swapping wil ik vragen hoe dat zit met de E-Sim. Deze zit in digitaal in je telefoon en er zijn meer hacks  met de E-Sim dan de gewone Sim. Wat kun je hier aan doen?

icon

Beste antwoord door Daisy 12 February 2021, 11:05

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Thomfrog, 

Welkom op ons forum (nogmaals) 😃

Om je eSIM te activeren moet je een cijfercode invoeren die we naar je simkaart versturen. Het is dus niet zomaar mogelijk om de eSIM over te zetten naar een ander toestel als je geen toegang hebt tot het toestel waar de simkaart oorspronkelijk inzat. 

Of heb jij het over een ander soort hack? Want dan zou ik je willen vragen om iets meer toelichting te geven 😊

Hoor het graag van je!

Groetjes, 
Bas

Van mijn broer is zijn nummer gebruikt om andere mensen op te lichten. Zijn simkaart is op afstand ook onklaar gemaakt. Dat was bij T mobile. 

Reputatie 7
Badge +9

Van mijn broer is zijn nummer gebruikt om andere mensen op te lichten. Zijn simkaart is op afstand ook onklaar gemaakt. Dat was bij T mobile. 


In eerste instantie vroeg T-Mobile niet om een cijfercode, zoals Simyo wel doet.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Thomfrog,

 

Ik snap dat het een angst is die speelt, omdat je het ook steeds vaker hoort. Om een eSIM te activeren bij Simyo moet je eerst inloggen op de Simyo app. Wanneer je dat gedaan hebt en een aanvraag voor een esim hebt gedaan ontvang je een code om dit te bevestigen. Mocht dit allemaal niet lukken en je contact moet opnemen met de klantenservice word er ook nog eens een volledige NAW check gedaan. De kans dat dit bij Simyo kan gebeuren is er eigenlijk niet, er zijn meerdere punten waar een hacker dan gegevens van jou zou moeten weten. 

 

Ik hoop je hiermee misschien wat meer gerust te stellen, mocht je nog andere vragen hebben helpen we je graag verder!:blush:

 

Groetjes,

Daisy

Reageer