Skip to main content

.

Ik heb een dual sim mob. telefoon.1 kaartje van Simyo en 1 van Telfort. Uiteraard 2 verschillende nummers. Wil ik bellen (binnen mijn abbo's) dan schijn ik alleen Simyo te gebruiken. Met als gevolg dat ik nu boven mijn belminuten zit. Ik zie wel staan: sim 1 en sim 2....maar hoe weet ik dan van en via welke provider ik bel? Of stel ik nu een hele domme vraag🤔

Vriendelijke groet, Agnes
Bij een DualSim toestel kan je instellen via welk nummer (of eigenlijk: via welke sim) je belt.

Hoe je dat doet hangt van je toestel af.

Bij mijn Nokio gaat dat via "Netwerk & Internet" > Sim cards. Daar kan ik sims aan danwel uit zetten en kiezen welke sim de prefered sim is voor bellen. En daar kan ik ook instellen dat hij het vraagt voor ieder gesprek,
Dank je wel voor je reply. Ik heb een Samsung en dat was even , nou ja, lang zoeken. Ik denk dat ik het nu gevonden heb c.q. goed heb ingesteld. Bij mijn provider (Telfort/KPN) heb ik nog bijna 500 belminuten over....dus elke keer heb ik met Simyo gebeld.Oeps. Ik ga het nu goed in de gaten houden.

Gr.

Agnes
Kun je voor een volgende samsung bezitter hier uitleggen hoe je dit voor elkaar gekregen hebt?
Ik ga het proberen, hoewel ik zelf nog niet weet of het echt werkt:

Instellingen



Verbindingen



Simkaartbeheer



Sim 1 (bij mij) Simyo Sim 2 (bij mij) Telfort



Gewenste Simkaart



Oproepen; er komt een menu; ik koos: altijd vragen (Wat hij dus niet doet, merk ik nu)



SMS berichten; Menu; ik koos; Sim 2



Mobiele geg(evens) : ik koos; Sim 2



Maar...waarschijnlijk kan het makkelijker:

Als ik bel, krijg ik een schermpje te zien met naast het telefoonnummer 2 telefoonhoorntjes.

Ik dénk (maar weet dat dus niet zeker) dat ik hoorn 2 moet hebben (Telfort).

Ik heb een screenshot er bij gedaan.

Sorry voor mijn gepruts...ben meer dan een senior🤓

Gr. Agnes


Hoi Aggie46,



Fijn dat je er uiteindelijk zelf bent uitgekomen hoe je dit voor je zelf handig kan regelen. Ik heb zelf niet veel verstand van DualSim toestellen. Ik durf dan ook niet te zeggen of er een makkelijkere manier is, ik denk dat ze je sowieso bij een toestelwinkel makkelijk kunnen verder helpen/informeren.



Bedankt dat je alles met ons hebt gedeeld voor andere gebruikers!



Groetjes,

Daisy
Hoi Aggie46,



Fijn dat je er uiteindelijk zelf bent uitgekomen hoe je dit voor je zelf handig kan regelen. Ik heb zelf niet veel verstand van DualSim toestellen. Ik durf dan ook niet te zeggen of er een makkelijkere manier is, ik denk dat ze je sowieso bij een toestelwinkel makkelijk kunnen verder helpen/informeren.



Bedankt dat je alles met ons hebt gedeeld voor andere gebruikers!



Groetjes,

Daisy




Ik heb het toch anders gedaan: gewoon de sim kaarten verwisseld.

Sim 1 = nu Telfort (waar ik meer belminuten heb)

Sim 2 = nu Simyo (het nummer van mijn man, 82 jaar, maar hij wil geen mobiel meer).

Ik dacht altijd dat ik via mijn provider Telfort belde (genoeg beltegoed. Klopt, daar is niks vanaf gegaan). Vandaar dat ik bij Simyo over mijn beltegoed ben gegaan.

Een toestelwinkel? Hier? Moet ik naar Almere en dat is zoeken en gij zult niet vinden of verdwalen🤔

Even bekijken hoe dit afloopt.

Gr.

Agnes
Hi Agnes,



Dus je hebt de simkaarten verwisseld? Slim om te kijken of dit uitkomst biedt 🙂 Hou je ons op de hoogte?



Groetjes,

Niels
Hi Niels,

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte.

Vr. Gr.

Agnes
Top! Ik hoor je bevindingen graag :)



Groetjes,

Niels
Inmiddels bijna een maand verder en het gaat goed met de dual telefoon

Kaarten omgewisseld.

Sim kaart 1 is nu van KPB/Telfort

Sim kaart 2 is nu van Simyo.

Ik heb gemerkt dat ik met de kaart van KPN/Telfort bel en dat was ook de bedoeling.

Deze staat op mijn naam en door ernstige ziekte van mijn man had/heb ik MIJN telefoonnummer veel nodig.

Vriendelijke groet,

Agnes
Hoi Agnes,



Superthanks voor de terugkoppeling. Fijn om te horen dat het nu gaat zoals je wilt! En veel sterkte toegewenst wat je man betreft! :)



Kan ik je nog ergens mee helpen? Let me know!



Groetjes,

Bas

Reageer