Skip to main content
Hoi , ikheb een update geinstaleerd en kreeg daarna de vraag om mijn simcode in te geven en die accepteerd hij niet ik weet 100% zeker dat het de goede is , daarna voeg hij om de pukcode , die ingegeven dan vraagt hij om een nieuwe simcode , die ingegeven, dan vroeg hij om herhaling vd simcode , weer gedaan , dan staat er als u nog 7x onjuist puk invoerd word sim vergrendeld ,Wat te doen ??



Mrvrgr.Kees.
Hoi Kees,



Je moet in ieder geval een niet gebruikte simcode opgeven! Daarna kan je via je toestel deze weer terugzetten naar de code die je wilt.



Foutmeldingen zijn niet altijd duidelijk :(



Je pukcode zal wel goed geweest zijn, anders vraagt hij niet om de simcode.



Nadat alles weer goed staat heb je gewoon weer 10 x de mogelijkheid voor je pukcode, de teller wordt na volledig juiste ingave, dus inclusief NIEUWE pin, weer gereset.
Hi Pukkie-kees,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat jammer dat je simkaart vergrendeld is en dat je je pincode even niet meer wist. Kan gebeuren, natuurlijk. Je kunt je pincode altijd terugvinden op twee manieren: je kunt inloggen op Mijn Simyo en dan surfen naar Instellingen > Simkaart. Daar vind je áltijd je pincode en je PUK-code. Ook zijn deze codes naar je gemaild toen je je simkaart activeerde. Als je dus je e-mailbox even uitpluist, kun je die mail nog terugvinden (mits je 'm niet hebt verwijderd).



Wat Frans zegt klopt volledig: nadat je je PUK-code hebt ingevuld, kun je daar een pincode kiezen die nog niet eerder gebruikt is. Daarna kun je 'm later via je telefooninstellingen weer terug veranderen naar wat er op Mijn Simyo staat. De reden dat ik je dit aanraad, is omdat een zelfverzonnen pincode gemakkelijk vergeten kan worden. Deze code kun je dan ook nergens meer terugvinden :(



Als je je PUK-code tienmaal foutief invoert, dan blokkeert je simkaart. In dat geval zul je een nieuwe simkaart nodig hebben. Deze kun je (in dat eventuele geval) bestellen door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Simkaart. Let je erop dat een nieuwe simkaart € 5,- kost?



Is het intussen gelukt om je simkaart te ontgrendelen? Hou je ons op de hoogte?



@ Franswon, dankjewel voor je antwoord! :8



Groetjes,

Jihane

Reageer