Skip to main content
Ik heb een nieuw toestel, een Acer Liquid Z520.

Geprobeerd de simkaart over te zetten, maar hij past niet, veel te groot.

Ik heb telefonisch contact gehad met de helpdesk en men zei dat ik de simkaart kan bijknippen als ik de chip maar niet beschadig.

Ik heb hem voorzichtig bijgeknipt, hij past nu wel, maar ik krijg nog steeds de melding "Geen simkaart".

Op de site kan ik niet vinden welke simkaart ik nodig heb.

Iemand die dit weet?
Simyo levert een 3 in 1 simkaart, bestel je een vervangende sim op mijn simyo zit je altijd goed. Eenvoudig de juiste uitdrukken. Kosten zijn 5 eur.
Hoi Acer,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je simkaart het na het knippen niet meer doet! In principe raad ik het iedereen af om in de simkaartjes te knippen, omdat het zo gemakkelijk mis kan gaan. Je kunt beter een nieuwe simkaart bestellen door in te loggen op Mijn Simyo en te gaan naar Instellingen > Simkaart. Ik zie dat jij dit intussen hebt gedaan! Gisteren al! Dat is mooi, want dan ontvang jij jouw nieuwe simkaart morgen waarschijnlijk.



Het gaat dan om een 3-in-1 simkaart waarbij jij het formaat dat je nodig hebt er makkelijk uit kunt klikken.



Laat je me weten of het zo lukt?



@ Friesian: Dankjewel voor je input!



Groetjes,

Jihane
Zowel voor Friesian als Jihane: dank voor jullie hulp.

Ik heb inderdaad gisteren een vervangende simkaart besteld.

Misschien een tip Jihane: instrueer het helpdesk personeel over het afknippen van simkaartjes.

Ik heb het heel voorzichtig gedaan en ben ervan overtuigd dat ik niet in het chipdeel geknipt heb,

maar hij doet het sowieso niet als je een ander formaat kaartje nodig hebt.

De mijne was 10 jaar oud!

Geen goed advies dus.....
Hoi Acer,



Ja, goed punt! Ik zal het inderdaad even door communiceren. Dankjewel voor je feedback! Laat je me weten of het lukt met je nieuwe simkaart?



Groetjes,

Jihane
@Acer en Jihane.

Ik lees zojuist jullie laatste reacties, zowel de vraag en het aangeduide als antwoord daar wil ik iets over zeggen.



Beste Acer,

In jouw 1e reactie vermeld je het gesprek met de (telefonische) helpdesk. Het bijknippen van een simkaart daar wordt niet mee bedoeld eigenhandig met de schaar. De betere manier is dan ff naar de telefoonspeciaalzaak, die hebben daarvoor een speciale tang. Verder weet ik niet of gedurende het gesprek de leeftijd van de sim is gemeld !

Zolang je dezelfde telefoon gebruikt loop je niet zo snel kans op een probleem.



Echter...

Een oude sim en een telefoon met een nieuw besturingssysteem wil nog wel eens botsen.



Beste Jihane.

Er zijn dus 2 aandachtspunten om aan te denken. Maar naar nu bekend vormt de leeftijd van de sim de allesbepalende factor is mijn visie.



Ik ga er vanuit - mijn uitleg is in deze duidelijk... 🙂
Nieuwe SIM kaart zit erin! Hij doet het.

Bedankt voor de hulp.
Hoi Acer,



Top! Graag gedaan namens iedereen ;)



Voor verdere vragen weet je ons te vinden!



Groetjes,

Caspar

Reageer