Skip to main content
Goedemiddag,



Sinds vandaag heb ik een iphone en daarvoor heb ik een nieuwe simkaart met hetzelfde telnr. aangevraagd. Nu zie ik dat mijn telefoonboek niet automatisch op deze nieuwe kaart staat, wat misschien opzich best logisch is. Is er een andere manier dan handmatig alle nummer opnieuw invoeren in mij i-phone? Ik hoop het!

Hopelijk kan iemand mij spoedig antwoord geven.



Met vriendelijke groet,



Hanneke Koolstra
Ik zit met hetzelfde probleem.
Hallo.



Gaat het bij jullie om een ander formaat van simkaart dan wat je eerst had?

Bijvoorbeeld van micro sim naar nano?

Een mogelijkheid zou dan zijn via een sim adapter de contacten kopiëren m.b.v. je vorige telefoon.....

Misschien dat andere forumleden (en ook een moderator) ook een oplossing hebben wanneer jullie vermelden wat voor een telefoon jullie eerst hadden.



Groet,

Friesian
Hallo HannaHPappillon en FrankenVree, welkom op het Simyo forum :)



Ik heb je vraag even verplaatst naar het subforum Simkaart, ik denk dat het daar beter tot zijn recht komt.



Hebben jullie al iets gehad aan de tip van Friesian?

Mocht jullie vorige telefoon een smartphone zijn, dan kun je er anders misschien ook voor kiezen om je contacten op je computer te zetten.

Kijk, wanneer je telefoonnummers op je simkaart opslaat en je van ons een nieuwe simkaart krijgt, kunnen we enkel de informatie die wíj hebben kopiëren. Dat is dus je 06 nummer, wat voor aansluiting je hebt, internetten en zo. Maar niet wat jij er zelf op gezet hebt, dat weten we namelijk niet.

Je kunt dus je oude simkaart in een sim adapter doen, die kun je voor een paar Euro op internet bestellen, en zo je telefoonboek op je nieuwe telefoon zetten. Maar zoals ik al aangeef, je kunt in geval van een oude smartphone het misschien ook via je computer doen.



@Friesian; dank je voor je support!

Reageer