.

Beantwoord

Hoe kan ik de pincode verwijderen van mijn toestel?

  • 27 July 2016
  • 3 reacties
  • 3138 Bekeken

Telkens als ik mijn telefoon pak moet ik hem met simyo ontgrendelwn dat wil ik niet hoe krijg ik dat er af
icon

Beste antwoord door RicoK 27 July 2016, 14:44

Bekijk originele reactie

3 reacties

Wie weet dit
Reputatie 7
Je bedoelt, dat je je telefoon, zodra je deze uit de standby haalt (of aanzet), moet ontgrendelen middels een pincode?

Dit is uitschakelbaar. Hiertoe moet je in de telefooninstellingen op zoek naar iets wat lijkt op Beveiliging en/of Toegang. Dit verschilt per telefoon.

Echterrrrr, ik persoonlijk wil je ten strengste afraden je telefoonbeveiliging er af te doen. Want wat denk je als je je telefoon verliest of wordt gestolen. Dan kunnen onbevoegden vrij van je telefoon en simkaart gebruik maken, totdat je je simkaart via je Mijn Simyo hebt geblokkerd en dus zo op jouw naam kosten maken.

Als dit wenselijk is, dan moet je je pincode er gewoon afhalen natuurlijk, maar als dit niet wenselijk is, zou ik de pincode er lekker op laten zitten!
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Marfloor,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat je het niet als prettig ervaart dat je jouw telefoon telkens moet ontgrendelen. Net zoals RicoK begrijp ik hieruit dat het gaat om de pincode.

Je kunt de pincode van het toestel afhalen via de instellingen van je toestel. De manier waarop dit moet gebeuren verschilt per toestel. Ik raad je dan ook aan om de handleiding van het toestel erbij te pakken of je kunt bij ons aangeven om welke toestel het gaat. Ik zoek dan graag met je mee!

RicoK maakt tevens een enorm goed punt! Het is erg risicovol om te pincode te verwijderen van je toestel. Het kan zo zijn dat je jouw toestel verliest en dat een ander hier gerust gebruik van wil maken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik raad je dus aan om het advies van RicoK op te volgen.

RicoK, enorm bedankt voor je hulp! Puike werk.

Groetjes,
Ilias

Reageer