Skip to main content
Hallo

Ik wil een OBD II gaan gebruiken om mijn ritten in de auto bij te gaan houden . Een OBD II is een apparaatje dat je eenvoudig op de aansluiting van je auto klikt waar de garage hun computer aan klikken om te zien wat er aan de hand is met jou auto . Om te kunnen uitlezen moet je met je gsm contact maken met de OBD II en alle gegevens worden door je telefoon weergegeven . Waar onder ook de ritten die je gemaakt hebt of die anderen in jou auto gemaakt hebben !

Ik heb VOOR ik een prepay kaartje kocht van Symio meerdere malen gevraagt of dat het mogelijk is met deze prepay card . Het antwoord was elke keer JA het is mogelijk alleen het is er niet specifiek voor bedoeld ...... Okee dat snap ik !

Nu krijg ik onlangs het OBD II aparaatje thuis gestuurd en wil dit gaan gebruiken , ik volg de gebruiksaanwijzing die is bij geleverd bij het aparaat . Bij de eerste test krijg ik geen response wel de melding dat het nummer niet in gebruik is . Het is dus zo dat het kaartje altijd met een PIN code is beveiligd als deze wordt geleverd . Dat is natuurlijk om misbruik door andere te voorkomen en dat snap ik .

MAAAAAAR op de OBD II zit geen scherm of toetsen zodat ik de code kan intoetsen en aflezen . Ik heb met een andere smartphone de instelling voor deze pin code veranderd naar GEEN code invoeren , maar dat is alleen als ik dit kaartje in dat toestel gebruik ( waarschijnlijk )



Mijn vraag ; Hoe kan ik de code van dit prepay kaartje verwijderen zo dat ik deze in de OBD II kan gebruiken ?



Met vriendelijke groet

Ruudje
Hoi,



Ik weet dat het bij een andere aanbieder mogelijk is dat hun webcare dat gratis uitzet voor de simkaart, ik hoop voor je dat onze webcare dit ook kan doen.



Ik denk trouwens dat het uitzetten via een mobiel voldoende is, vergeet ook niet om voicemail uit te zetten!



Kies wel de juiste pin, nl de vergrendelingscode, niet de pin voor de schermbeveiliging, die is voor het toestel.
Hoi RuudjeH5,



Welkom bij Simyo en op ons forum! :)



Wat jammer dat het tot nu toe nog niet gelukt is om je simkaart werkend te krijgen in je OBD II 😞 Het lijkt me wel een interessant apparaat trouwens, ik kende het nog niet.



In principe zijn onze simkaarten alleen bedoeld voor mobiele telefoons. Veel klanten gebruiken ze ook voor andere apparaten en systemen, maar we kunnen niet garanderen dat onze simkaarten hier altijd goed in werken. We hebben jammer genoeg ook geen lijstje van apparaten waar onze simkaarten wel of niet in werken. Het is dus altijd een kwestie van uitproberen ;)



We kunnen helaas de pincode van je simkaart niet verwijderen. Daarom is je enige optie de pincode via je telefoon te verwijderen, en vervolgens te kijken of je simkaart dan wel werkt in je OBD II. Neem hierbij ook de tips van Franswon mee ;)



Heb je al geprobeerd om de simkaart, na het verwijderen van je pincode, in je OBD II te stoppen? Ik ben erg benieuwd of het is gelukt!



Groetjes,

Samantha



@Franswon, heel erg bedankt voor je hulp! 🙂

Reageer