Skip to main content
In een boze bui heeft mijn zoon zijn simkaart geblokkeerd. Bij starten van telefoon komt er 'Sim PERM geblokkeerd' op het scherm. Hoe kan ik dit resetten?
Ik krijg het vermoeden, na wat gelezen te hebben, dat de pin en pukcode te vaak onjuist zijn ingevoerd.



De enige oplossing zou dan zijn om een nieuwe simkaart te bestellen. Log hiervoor in op de MijnSimyo pagina van uw zoon zijn aansluiting. Na het inloggen naar instellingen en simkaart. Kosten zijn 5 euro en worden of van het beltegoed gehaald bij prepaid of gefactureerd bij een abonnement.
Hoi Birdy01,



Welkom op het Simyo forum:)



Oei, wat vervelend dat je simkaart is geblokkeerd! Dit is inderdaad gebeurd nadat de pin- en pukcode te vaak onjuist zijn ingevoerd. De pincode kun je 3x onjuist invoeren, de pukcode kun je 10x onjuist invoeren. Daarna wordt de simkaart permanent geblokkeerd. Dat is de melding die je nu krijgt. Je kunt de simkaart niet meer gebruiken.



Ik zie dat je inmiddels een nieuwe simkaart hebt besteld. Deze heb je binnen 3 werkdagen thuis. Zodra je hem thuis hebt, kun je hem activeren. Je ontvangt vervolgens weer een nieuwe pin- en pukcode waarmee je de simkaart in je telefoon kunt ontgrendelen.



Laat je weten of alles is gelukt?



Groetjes,

Samantha



@Ray, Heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer