.

Beantwoord

Hoe kan ik de contacten van simkaart verwijderen HTC Desire C?

  • 8 September 2015
  • 24 reacties
  • 4254 Bekeken

Ik heb een HTC Desire C met een simyo prepaid simkaart.
Ooit heb ik kennelijk een aantal contacten naar de simkaart gekopieerd.
In de contactlijst zijn ze herkenbaar aan het sim icoontje maar ik zie geen enkele mogelijkheid om ze te verwijderen.
Hoe zou dit moeten?
icon

Beste antwoord door Ray 8 September 2015, 22:42

Bekijk originele reactie

24 reacties

Misschien je de handleiding er bij pakken en het zo stap voor stap even doornemen?
https://www.gebruikershandleiding.com/HTC-Desire-C/preview-handleiding-445905.html

Persoonlijk vind ik het hebben van contacten op de simkaart geen hele slechte keuze. Zie het als een back-up als je telefoon bijvoorbeeld kapot gaat. Maar de beste back-up is in een cloud 🙂
In de handleiding staat niet beschreven hoe je de contacten op de simkaart verwijderd.
In het "telefoonboek" wordt de optie om de simcontacten niet te tonen ook niet meer aangegeven, alleen alle andere groepen (google, whatsapp etc) kun je uit vinken.
En als je alleen je simkaart selecteert als tonen en daarna je contacten selecteert om te verwijderen? Het is voor mij al even geleden dat ik een Android toestel in m'n handen had dus zeg dit puur op geheugen 😃
Als ik dan verwijderen contacten kies geeft hij "geen contacten" aan.
De als je simcontacten selecteert om te tonen en je ziet ze kun je ze niet verwijderen?
Precies, en er zitten nummers tussen die niet meer kloppen dus ik wil ze weg hebben.
Welke opties heb je wel? Kopiëren neem ik aan, maar dan maak je dus kopietjes. En kun je verplaatsen? Dan verplaats je ze van de sim naar de telefoon en dan moet je ze zeker kunnen verwijderen.
Optie verplaatsen van sim naar telefoon is niet aanwezig
Welke opties heb je dan wel? Ik wil je graag helpen maar dan moet je wel wat meer info geven 🙂
Kan een backup op de simkaart maken en terugzetten. Dat helpt niet echt.
Weinig opties:(
Ik kijk zojuist nog eens in de handleiding en op blz 79 staat onderin hoe je contacten moet verwijderen.
Heb een aantal sim-tool apps geprobeerd, maar die zien de contacten op de sim kaart niet eens.
Ja, heb ik gelezen, maar je kunt de simcontacten niet selecteren om te verwijderen. Die worden niet getoond als je verwijderen kiest. Als je één actief maakt verdwijnt verwijderen uit het menu.
Misschien dat iemand anders het weet of in de winkel want zelf ben ik een beetje door de opties heen...
In ieder geval bedankt voor de suggesties
Reputatie 4
Badge +10
Hoi alof, welkom op het Simyo forum :)

Wauw super goed bezig Raytje! Top dat je zo goed meehelpt 😃
Ik begrijp dat het met de tips en stappen nog niet is gelukt. Er blijft helaas weinig over wat je kunt proberen. Kan het misschien helpen om je simkaart in een andere telefoon te plaatsen? Misschien dat je daarin wel de optie 'verwijderen' ziet staan.

Anders raad ik je ook aan om even naar een onafhankelijke telefoonwinkel te gaan. Zij hebben de telefoon dan meteen in handen en kunnen veel makkelijker het één en ander nagaan.

Laat je het weten? 🙂
Hoi Naomi,

Ook al geprobeerd, was wel een telefoon van het zelfde type. Een oude sony las de simkaart niet.
Heeft Simyo er geen tools voor, het is tenslotte een Simyo simkaart.
Het is weliswaar een Simkaart van Simyo maar die telefoonapp van je telefoon is het die je contacten toevoegt, bewerkt, kopieert etc. Net als bij een geheugenkaartje is de simkaart een plek waar zaken (contacten) kunnen worden opgeslagen. Simyo is er voor verantwoordelijk dat jij als klant gebruik kan maken van de diensten die jij afneemt. Bellen, smsen en of internetten via data.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Alof,

Helaas moet ik mij in dit geval aansluiten bij het antwoord van Raytje. Wij hebben geen tools om deze contacten te verwijderen van jouw simkaart.

Anders raad ik je ook aan om even naar een onafhankelijke telefoonwinkel te gaan. Zij hebben de telefoon dan meteen in handen en kunnen veel makkelijker het één en ander nagaan.

Heb je de tip van Naomi al geprobeerd? Wie weet kunnen ze jouw simkaart in deze telefoonwinkel nog in een andere telefoon proberen waarmee het wel lukt. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Het helpt als je de vliegtuigmodus eerst uitzet:@ :@
Dank voor de hulp

Alof
Reputatie 5
Badge +11
Het helpt als je de vliegtuigmodus eerst uitzet:@ :@
Dank voor de hulp

Alof



Seriously??
Dat is wel weer verrassend te noemen. Maar bedankt voor je feedback. 🙂



Seriously??


Yep, Stom natuurlijk, maar bel er bijna nooit mee, wifi kun je aanzetten in vliegtuigmodus en dan scheelt het in de accuduur.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi alof,

Fijn dat het in ieder geval is opgelost! Het is zoals Raytje zegt een verrassende oplossing 😛

Reageer