Skip to main content
Nieuwe nano simkaart besteld wegens vervanging van mijn oudere toestel. Het nieuwere toestel heeft een klein slot. Nieuwe, geactiveerde simyo nano simkaart geplaatst in een apple iphone. Melding volgt: geen simkaart, plaats simkaart. Maar die stopte ik er niet in... Mijn oudere apple iphone werkte met een symio mico simkaart. De nieuwe simyo nano sim in framepje geplaatst en als micro sim in mijn oudere apple iphone geplaatst. Ook dit toestel zegt dan: geen simkaart, plaats simkaart. Ik denk dan die nieuwe nanokaart is leeg??? De vorige simyo micro simkaart in mijn oudere toestel is geblokkeerd door het activeren van de nieuwe nano simkaart. Dus ik kan niet meer terug en nu ook niet meer vooruit.

Wie heeft nog een oplossing?
Vermoedelijk even geduld hebben. Soms duurt de verwerking van een net geactiveerde simkaart door het systeem wat langer.
Bedankt voor je reactie Scotsman. Nu vele uren later is alles nog hetzelfde. Het blijft op beide toestellen hetzelfde. Geen simkaart,-> plaats simkaart is de instructie op beide toestellen en ik duw echt wel goed die geactiveerde simkaart er in. Ik denk dat het activeren niet is geslaagd, maar ik kan het niet opnieuw doen, want op de simyo-site is de link weg, Ik heb hem immers al geactiveerd. Allemaal erg lastig, omdat Simyo in het weekend niet aanspreekbaar is en ik morgen op vakantie ga...
Hoi Jokenel,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat ontzettend vervelend dat je toestel je nieuwe simkaart niet herkent! Dat is zeker niet de bedoeling. Ik zie inderdaad ook gewoon dat jij je simkaart netjes hebt geactiveerd. Daar is dus niets mis mee gegaan. Weet je zeker dat je je simkaart er op de juiste manier in plaatst? Het zou zomaar kunnen dat je 'm per ongeluk andersom erin stopt. Wil je dit even voor me controleren?



Ik heb jouw simkaart ook nog even een reset gegeven. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dat het probleem op!



Mocht dit ook niet werken, wil ik je graag vragen om ook een andere simkaart in jouw telefoon(s) te proberen. Werkt dat wel?



Ik ben benieuwd!



@ Scotsman: Dankjewel voor je reactie!



Groetjes,

Jihane
Bedankt voor je reactie Jihane. De nano sim zit er goed in. De reset heeft hier geen effect gehad. Ik ben nu op vakantie en heb mijn vorige toestel meegenomen met de oude geblokkeerde simkaart. Kan ik in wifi omgeving nog wat mailen en whatsappen. Het nwe toestel heeft met een andere nano goed gewerkt. Dus voordat de nieuwe nano er in ging. De sim is steeds goed geplaatst, dus er zijn m.i. geen contacten verbogen. Ik kan het nu niet proberen, kan over 2 wkn. Overigens, als ik van de nieuwe nano een micro maak, dan werkt die combi in mijn oude toestel,dat ik hier nu heb, ook niet. Dat doet mij denken aan een nano simgebrek.
Hai Jihane, ik bedacht nog: Kan die vorige Simyo micro sim niet worden gedeblokkeerd, dan kan ik in de komende weken toch weer vooruit (met mijn vorige toestel)?
Hoi Jihane,



Inmiddels een nano simkaartje van iemand anders in mijn nieuwe toestel geplaatst. Toestel dan ok. Dat meldde ik al: Het toestel had altijd gewerkt met het nano simkaartje van de vorige gebruiker. En ook: Het door Simyo nieuw verstrekte nano kaartje, werkt als micro sim (in het framepje) ook niet in mijn oude toestel. Het lijkt me dat het de hoogste tijd wordt dat Simyo nu met een oplossing komt.

Met een gedeactiveerde micro simkaart kan ik mijn oude toestel niet gebruiken en mijn nieuwe nano simkaart blijkt ondanks correctie plaatsing en correcte activatie, gewoonweg niet te werken. Inmiddels ben ik een volle vakantie vleugellam geweest. Dus ik begin hiervan erg moe te worden...
Hoi Jokenel,



Oef, wat vervelend dat het nog steeds niet werkt! Weet je wat? Ik ga jou dan gewoon (gratis) een nieuwe simkaart toesturen. Het kan zo zijn dat deze net defect bleek te zijn. Vind je dat goed?



Laat je 't weten zodra je 'm binnen hebt?



Groetjes,

Jihane
Hi Jihane,



Nieuw kaartje ontvangen en geplaatst. Toestel werkt nu goed. Probleem dus opgelost.

Hartelijk dank voor al je bemoeienis met de oplossing van dit probleem.



Mvg,



Joke Nel
Hoi jokenel.



Goed om te horen dat het allemaal opgelost is. Ik zal het doorgeven aan Jihane. Fijn weekend nog!



Groetjes,

Caspar

Reageer