Skip to main content
Hallo, Ik onderhoud mijn moeder haar abonnement, aangezien mijn moeder 85 jaar is kan ze dit zelf niet. Nu kreeg ik een e-mail dat haar simkaart vervalt als ze niet binnen 15 belt of een sms stuurt. Mijn moeder heeft moeite met haar mobieltje en krijgt haar pincode niet ingetoetst. Wij wonen 150 km bij haar vandaan en we zien elkaar pas weer met Kerst. Hoe kan ik zorgen dat haar simkaart niet vervalt?
Hallo,



Toen ik de titel las en daarna de eerste zin was ik even in de war. Een simkaart die kan vervallen bij een abonnement. Maar het gaat hier niet om een abonnement maar om een prepaid aansluiting waarbij het noodzakelijk is dat er minimaal 1x per 6 maanden activiteit is.

Dit kan zijn;



Een uitgaand gesprek of sms.

Verbinding te maken met mobiel internet.

Een internetbundel te kopen.

Het beltegoed op te waarderen.



In uw geval zou ik kiezen voordat laatste. Uw moeder hoeft dan niet haar pincode in te vullen. Ik begreep immers dat u het één en ander onderhoud.



https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-lang-is-mijn-beltegoed-geldig-243?c=81
Bedankt voor de reactie. Ik heb mijn moeder met via haar mobiel gesproken, het is uitendelijk toch gelukt om haar mobiele telefoon aan de praat te krijgen en de pincode in te voeren.
Hoi RobWietze,



Wat vervelend dat je moeder moeite heeft met haar mobieltje.



Er zijn gelukkig meerdere manieren om de simkaart van je moeder actief te houden. Aangezien de mobiele telefoon inmiddels weer in gebruik is, zou ik aanraden even een kort uitgaand gesprek te voeren. Dit is het makkelijkst en kost slechts € 0,10 per minuut.



De andere opties zijn: een sms sturen, verbinding maken met mobiel internet, een internetbundel kopen of het beltegoed opwaarderen. Om op te waarderen heb je geen toegang nodig tot het toestel. Dit doe je via Mijn Simyo >Mijn overzicht >Opwaarderen.



Laat je me weten of dit is gelukt?



Groetjes,

Sean



@Raytje, onwijs bedankt weer!
Hoi Sean,



Ik heb haar gesproken via haar mobieltje, dus dat is nu geregeld. Ze heeft een aantekening gemaakt dat ze regelmatig even belt met haar telefoon.

Eventueel zouden we inderdaad op kunnen waarderen als ze weer problemen krijgt.

Bedankt voor de tip!
Hartstikke goed! Mocht ze het onverhoopt toch vergeten, sturen we twee weken voor het blokkeren van de simkaart weer een e-mail ter herinnering.



Graag gedaan en nog een prettige dag.



Groetjes,

Sean

Reageer