Skip to main content

Ik heb een Sim Only abonnement voor mijn telefoon en wil een extra simkaart met alleen data voor mijn tablet. Kan ik deze extra bijbestellen zonder extra telefoonnummer en belminuten en hoe kan ik dit aanvragen/regelen?

Nee dit gaat hem niet worden de basis bij Simyo is een bel bundel de enige optie die je hebt is via een mobiele hotspot.


Dat is jammer om te vernemen. 

Bedankt voor je antwoord. 


Let op als je van je telefoon een hotspot maakt. Tablet update of YouTube via tablet en je bent zo door je bundel hun met gevolg hoge kosten.


Halo @Jacqke KPN biedt wel speciale datasimkaarten aan met een 097-nummer.

Voor een tablet mogen uitsluitend datasimkaarten met een 097-nummer gebruikt worden i.v.m. een tekort aan 06-nummers

Zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet


Hi @Jacqke,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt!

Ik zie dat je al correct geïnformeerd bent. Het is bij Simyo inderdaad niet mogelijk om een simkaart met alleen data aan te vragen, er zit hier standaard een belbundel bij. Ook kun je geen simkaart zonder telefoonnummer aanvragen bij ons.

Bedankt voor de hulp! @Ron H, @JanD en @RobbyTown 

Groetjes,
Roeqajja


Bedankt allemaal voor jullie hulp.

Betekent helaas dat ik waarschijnlijk een abonnement elders moet gaan afsluiten, tenzij ik elders alleen een datasimkaart kan aanschaffen (maar dat zal vermoedelijk niet mogelijk zijn) 😞


Bedankt allemaal voor jullie hulp.

Betekent helaas dat ik waarschijnlijk een abonnement elders moet gaan afsluiten, tenzij ik elders alleen een datasimkaart kan aanschaffen (maar dat zal vermoedelijk niet mogelijk zijn) 😞

Hallo @Jacqke zie de link naar KPN die ik eerder stuurde.

T-Mobile en Vodafone verkopen ook data-only-kaarten.

 


@JanD De prijs voor alleen een datasim is best duur. Het dan voordeliger om ook je telefoonabonnement mee te nemen. 20 GB kost € 20,- per maand voor alleen data, terwijl unlimited data (50 GB) en bellen €25',- per maand kost incl. duosim.

Dan is de keuze snel gemaakt. 


Hallo @Jacqke het is gewoon verboden om een 06-kaart voor tablets en M2M-toepassingen en mifrouters te gebruiken wegens een tekort aan 06-nummers. Daar staan zware sancties op door de ACM. zowel voor de provider als de gebruiker. Je moet niet gek opkijken dat een 06-nummer in een tablet zomaar buiten gebruik gesteld kan worden. Een provider behoort ook te vragen waarvoor je een bepaalde sim wilt gebruiken en als je dan zegt voor een tablet of mifi-router, dan behoort de provider de verkoop van een 06-nummer te weigeren, want die heeft geen zin aan sancties van de ACM en aan jouw kan kan de autoriteit communicatiediensten jouw 06-nummer in een tablet of mifi-router buiten gebruik stellen zoals ik al eerder schreef.

 


@JanD Het was niet de bedoeling om een apart 06 nummer voor mijn tablet af te sluiten, maar om er één voor mijn telefoon af te sluiten met een duosim voor mijn tablet. Hierbij kun je bij datagebruik maar één van de apparaten op dat moment gebruiken. Vandaar dat dit betekent dat ik niet bij Simyo kan blijven. Hoe graag ik dit ook zou willen. 


Hallo @Jacqke met een duo-sim, zoals bij KPN, krijg je dus ook eenzelfde 06-nummer op 2 simkaarten, wat jij wilt klinkt sympathiek, maar mag dus officieel in dit geval ook niet, zoals ik eerder beschreef, maar die verantwoordelijkheid laat ik aan jou over.

 


@JanD je hebt gelijk. Ik heb zojuist KPN gesproken en zij geven in mijn situatie inderdaad een datasimkaart af op een apart abonnement. Bij groot dataverbruik is een telefoonabonnement ernaast in combinatie met het goedkoopste datasim abonnement het goedkoopste alternatief. 


Hallo @Jacqke als je overstapt naar KPN met een mobiel abo en een data-abo kun je het eenvoudigste data abo nemen voor €5 per maand (dit bedrag geldt als je ook een thuisabo bij KPN hebt) met 1GB aan data. Als je je mobiele abo met een grote databundel neemt, kun je bij KPN data delen en kun je maandelijks (automatisch) een hoeveelheid data op je data-kaart zetten.

De praktijk moet uitwijzen hoeveel data je per maand 'verstookt’, zowel mobiel als met de tablet en kun je je mobiele abo maandelijks naar boven of beneden bijstellen.

Succes.

 

 


@JanD Dat klopt helemaal en als er een ander gezinslid ook bij KPN een abo afsluit met de minste GB, kun je ook daarmee data delen.

Bedankt voor het meedenken en je adviezen. 


Reageer