.

Beantwoord

Hoe controleer ik of mijn simkaart nog actief is?

  • 29 August 2023
  • 7 reacties
  • 199 Bekeken

Goedenavond,

 

Ik heb kort geleden een simkaart van simyo in een lade gevonden. Omdat ik niet wist of deze nog actief was deed ik deze in een telefoon. Ik kon nog één keer een pincode invoeren (dus ik heb er ooit wel iets mee gedaan), daarna vroeg deze om een pukcode. De rest van de papieren heb ik niet meer.

Als ik het serienummer opgeef, kunnen jullie dan de bijbehorende gegevens opzoeken?

 

Groeten, Marvin

icon

Beste antwoord door Roeqajja 30 August 2023, 12:09

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7

@Cerberus67 in je Mijn Simyo kun je je pukcode terug vinden. Ook kun je daar de originele oorspronkelijke, niet door jou eventueel gewijzigde, pincode terug vinden.

Dank je voor je antwoord! Ik was vergeten te vermelden dat ik het telefoonnummer niet (meer) weet en niet in mijn Simyo kan inloggen.

Ik ben nu in het forum ingelogd met het nummer van een andere simkaart die ik in gebruik heb.

 

Gr., Marvin 

Reputatie 7

@Cerberus67 Advocaat van de duivel spelend…. als jij daar wel een simkaart hebt met dus alleen een kaartnummer erop, wat logisch is, maar je niet meer het telefoonnummer, de simpin en de pukcode weet, wie zegt dan dat je deze kaart niet zomaar hebt ‘gevonden’.

Nogmaals, advocaat van de duivel, even het slechtst denkend, maar dit is dus wel een vraag waarmee je niet zo maar kan worden geholpen.

Ik denk dat je deze kaart gewoon weg moet gooien. Klaarblijkelijk betaal je er ook niet meer voor en heb je dus geen abonnement en als het prepaid was, is deze vervallen, omdat je met een prepaid een keer per 6 maanden moet bellen/sms’n.

Ik begrijp dat het heel verdacht klinkt 😁 en ik heb nog even de nummers die we hebben gecontroleerd.

Er is èèn nummer met een account waarvan ik het wachtwoord moet resetten; als de pin- en pukcode bij de kaart hoort die ik nu heb dan weet ik genoeg; mocht dat niet zo zijn dan gaat de schaar door de simkaart.

 

Groeten, Marvin.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Cerberus67,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt! Ik kan je hier eventueel mee helpen als je mij een privébericht stuurt met je persoonlijke gegevens. Ik mag je pin-en pukcode niet doorgeven, maar ik kan wel controleren of je simkaart nog actief is en een nieuw wachtwoord versturen voor Mijn Simyo na een aantal controlevragen. :)

Heel erg bedankt voor je hulp @RicoK!

Groetjes,
Roeqajja

Hallo @Roeqajja,

Ik had nog één nummer waarmee ik kon kijken of de kaart nog in gebruik was, maar deze was van een andere kaart die niet meer in gebruik is.

Als ik deze kaart heb gebruikt dan zal het zo lang geleden zijn geweest dat deze intussen niet meer actief is, dus ik heb de kaart vernietigd.

 

Dank voor de assistentie.

 

Groeten, Marvin

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Cerberus67,

Goed om te horen dat het inmiddels gelukt is. Mocht je nog vragen hebben horen wij dat graag 😊. 

Groetjes,
Seren

Reageer