.

Beantwoord

Hoe activeer ik een andere simkaart?


De nieuwe simkaart komt niet van Simyo.
Voor deze situatie bied de site geen oplossing en het is zaterdag... kan niet bellen en krijg geen reactie via whatsapp.
Hoe nu verder, want ik kan de nieuwe simkaart niet zelf activeren.
Het kaartnummer is uiteraard in mijn bezit, staat op het kaartje, maar geen pincode.
icon

Beste antwoord door Els 26 March 2018, 14:11

Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hiermee kunnen we je denk ik niet kunnen helpen Pela.

Je zult echt bij de leverancier van dat kaartje moeten zijn.

De klantenservice is in het weekend gesloten, soms is er wel een moderator actief in het weekend, echter dat is niet zeker dat het dit weekend het geval is.
De leverancier is belsimpel; deze heeft mij verzekerd dat alleen simyo mij kan helpen.
Reputatie 7
Badge +9
Het is geen Simyo simkaart schrijf je, hoe kunnen wij dan helpen?
Dat is mijn vraag aan jullie, ik ben maar een leek hoor.
Van welke provider is de simkaart dan wel? Staat dat er niet op, of in de bijgeleverde documentatie?
Zoals al eerder vermeld: de simkaart is van belsimpel. Daarvan heb ik alle gegevens.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Pela,

Is het soms een toestel van Belsimpel met een simkaart van Simyo? Dat zou verklaren waarom Belsimpel je doorverwijst naar Simyo.

In dat geval zal een moderator je misschien wel kunnen helpen.
Nee, ook de simkaart is van belsimpel.
Reputatie 7
Badge +9
Dan snap ik niet dat belsimpel je naar Simyo verwijst.
Hoi Pela.

Welke naam staat er op de simkaart, staat er op Simyo?


https://www.simyo.nl/blog/alles-wat-je-moet-weten-over-je-simkaart/
Nee, er staat KPN op.
Reputatie 7
Badge +9
De Klantenservice van KPN is 24 uur per dag, 7 dagen per week gratis bereikbaar. Let op: voor technische vragen is het noodzakelijk dat je in de buurt bent van je apparatuur. Bekijk de telefoonnummers: Mobiel 08000105.

Telefoonnummer Klantenservice | KPN

https://www.kpn.com/service/bel-met-ons.htm
Lijkt mij vreemd; simyo behoort het te regelen vlg. mij.
Ik neem morgen wel kontact op telefonisch.
Reputatie 7
Badge +9
Als het een KPN-simkaart is denk ik dat je toch bij KPN moet zijn.
Nee, er staat KPN op.


Hoi Pela.

Een kleine uitleg van de richting waarin ik denk.

Je hebt via Belsimpel een telefoon bestelt met een abonnement. Belsimpel is een (online) winkel die levert de telefoon, bij reparatie, garantie heb je dus te maken met de voorwaarden van Belsimpel.

Het gekozen abonnement loopt via de provider (nieuw/verlenging)
Omdat je aangeeft dat er op de simkaart KPN staat raadt ik je aan om wat Ray al aangaf te controleren wat er in de overeenkomst, de verbintenis, het abonnement staat. Mijn vermoeden is dat je een abonnement hebt bij KPN...dat is mijn gedachte...
********

Neem even opnieuw contact op met Belsimpel.
050 - 210 34 04

Houdt je klantgegevens (klantennummer) bij de hand.
En vraag toch nog eens naar bij welke provider je een abonnement hebt afgesloten.

***********

Tot dusverre heb je gesproken in dit topic, je vraagstuk, met Simyo klanten.
Een moderator is een medewerker van Simyo.
Die zal zich bij je melden via dit topic

We willen je graag helpen maar er is onder ons Simyo klanten, vrijwillig helpenden, nog sprake van een onzekerheid over hoe de vork in de steel zit.

Je wordt doorverwezen via Belsimpel naar Simyo, maar op de simkaart staat KPN.

Houdt je ons op de hoogte?
Ik verwacht morgen een reactie van de Simyo medewerker, de moderator

Fijne zondag nog! 😎

**Edit**
Ik zie dat er inmiddels enkele reacties bij zijn gekomen..
Je gaat uit van aannames:
Ik heb geen abonnement bij belsimpel.
Ik heb een abonnement bij simyo.
Simyo is aangesloten bij KPN.
Ik heb geen nieuw abonnement afgesloten.
Ook nog een fijne dag😂
Misschien dat als je mijn reactie beter leest dat je tot een andere conclusie komt. Stilzwijgend verlengen is ook verlengen, maandelijks opzegbaar dat wel.
Ook wat betreft wanneer een moderator reageert verwacht ik dat ik dat ik goed zit, en ja dat is een aanname.

EN...
Fijne dag nog ! 😎
Dus Pela, een kleine nieuwe poging.
Je hebt een nieuwe simkaart waarop staat KPN. Je hebt een abonnement bij Simyo. Het lukt niet om de simkaart van KPN (dat staat op de simkaart) te activeren en Belsimpel verwijst je naar Simyo.

Probeer eens een Peugeot 206 te starten met een sleutel van een Volvo S40.

Suuk 6! 😉
Fijne dag nog ! 😎
Je gaat uit van aannames:
Ik heb geen abonnement bij belsimpel.Ik heb een abonnement bij simyo.Simyo is aangesloten bij KPN.Ik heb geen nieuw abonnement afgesloten.Ook nog een fijne dag😂



Bij Belsimpel kun je een nieuw abonnement bij Simyo afsluiten incl. toestel. Ook kun je nummerbehoud regelen via Belsimpel. Had je al een abonnement bij Simyo en heb je dat nummer opgegeven voor nummerbehoud, dan is je oude abonnement te komen vervallen. Een huidig abonnement kun je niet verlengen als het om Simyo gaat. Bij een abonnement van KPN is dat wel mogelijk.
Dat is mijn vraag aan jullie, ik ben maar een leek hoor.
Wie weet is het dadelijk misschien wel een prepaid KPN simkaart. Normaal gesproken activatie via een belletje of sms'je naar een Nederlands nummer, er bevindt zich al een beetje tegoed op de simkaart, maar is de activatiedatum verlopen...☺
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Pela,

Welkom op het Simyo Forum! Wat een verwarrende situatie! Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten hoe je te werk moet gaan.

De simkaarten van Simyo zijn allemaal voorzien van een Simyo-logo. We maken inderdaad gebruik van het KPN-netwerk, maar dit staat niet op de simkaart. Weet je zeker dat je de juiste simkaart hebt ontvangen?

Voor de aansluiting waarmee je nu bent ingelogd in het Forum, is geen verlenging of aanvraag voor nummerbehoud binnengekomen. Ook kan ik op je adresgegevens geen tweede aansluiting vinden. Ik ben dus bang dat ik je met je vraag over het activeren van je KPN-simkaart niet kan helpen. Ik raad je aan contact op te nemen met de klantenservice van KPN.

Laat je ons weten als het mysterie is opgelost? :)

@ Friesian, Ray en Franswon bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Els

Reageer