Skip to main content
Hallo,



Mijn telefoon is stuk gegaan dus nu moet ik het voorlopig met een ander doen, maar de simkaart uit mijn oude telefoon is te klein voor deze leentelefoon. Nu is er nog een probleem... Omdat mijn oude telefoon stuk is kan ik het whatsapp account daarvan niet meer verwijderen, en je kan met 1 telefoonnummer maar 1 whatsapp account. Dus ik moet haast wel een ander telefoonnummer, op een andere simkaart, maar mijn abonnement loopt gewoon verder op die oude. Is het mogelijk om mijn abonnement over te zetten op een nieuwe simkaart met een nieuw nummer. En is het mogelijk om hem dan later weer terug te zetten op dat oude nummer ?(als mijn oude telefoon is gemaakt)



Ik hoop dat u kunt helpen. Bij voorbaat dank.



Groetjes Lynn
Hoi LynnSprenkeling, welkom op het Simyo forum 🙂



Wat vervelend dat je telefoon kapot is gegaan zeg! Ik hoop dat hij nog goed gerepareerd kan worden. Je kunt eenvoudig via Mijn Simyo een vervangende simkaart bestellen. Dit doe je op het tabblad Instellingen en simkaart. We sturen je simkaart meteen op na bestelling, dus je ontvangt 'm met ongeveer 2 á 3 werkdagen.



Helaas kunnen we niet tijdelijk je nummer switchen en het vervolgens weer terugdraaien. Ik begrijp alleen niet heel goed waarom dit nodig is, want je kunt gewoon met je 06-nummer Whatsapp activeren op je nieuwe telefoon. Je telefoon moet een verificatie-sms sturen naar je eigen nummer, om je Whatsapp te activeren op een andere telefoon. Daarna kun je het eenvoudig weer instellen op je gemaakte telefoon.



Heb je zo antwoord op je vraag gekregen?
Oh wat fijn dat dat kan ! Ik dacht dat je maar op je nummer maar whatsapp op 1 telefoon kan. Maar fijn dat dit wel gewoon kan.



Bedankt!
Dus als ik nu een vervangende simkaart aanvraag, kan ik gewoon bij abonnement gebruiken, en whatsapp erop zetten?
Hoi LynnSprenkeling,



Ja, dat kan zonder problemen.



Zodra je nieuwe simkaart binnen is kan je deze activeren. Bij het activeren zorgen wij ervoor dat je nummer gekoppeld is aan je nieuwe kaart.



Op je leentoestel kan je WhatsApp installeren, hierbij wordt een verificatiebericht gestuurd per sms. Vanaf dat moment kan je WhatsApp gebruiken in combinatie met je nieuwe simkaart.



Ik zie dat je vrijdag een vervangende simkaart hebt aangevraagd, deze zal morgen verstuurd.



Laat je even weten of het gelukt is?

Reageer