.

Het moeizaam verlopen van de activatie van mijn micro simkaart op mijn iPhone 4s

  • 14 April 2012
  • 3 reacties
  • 639 Bekeken

Badge
Het is allemaal uiteindelijk gelukt, maar het is wel een zeer moeizame zaak geweest. Hier volgt een korte samenvatting van wat er allemaal gebeurt is:
Begin van de week telefonisch contact opgenomen met Klantenservice. Ja ik kon een microsimkaart aanvragen voor mijn toekomstige iPhone, nee men wist niet hoe de data van mijn oude simkaart overgezet moest worden op de microsimkaart. Dat probleem heb ik echter weten te omzeilen. Woensdag de microsimkaart met nummer behoud online besteld. Vrijdag met de post twee enveloppen van Simyo, een met een standaard simkaart en een met een microsimkaart.
Bij behorende instructies om contact op te nemen met klantenservice voor activatie kaart en daarna de microsimkaart in de telefoon te stoppen ,telefoon aanzetten en pincode in te toetsen.
Hierna ging het fout. Er zijn te veel blokkades om klantenservice te bereiken.
Toen ik ze wilde bellen via het 1200 nummer op mijn oude mobiel bleek dat deze inmiddels geblokkeerd was. ( 1e blokkade)
Vervolgens via het op de website van Simyo onder Klantenservice/Contact het vastelijn nummer 060012001200 gebeld. Kreeg toen de helpdesk van KPN aan de lijn. (2e blokkade).
Vervolgens heb ik via Direkt een vraag stellen mijn probleem verteld. Tot op dit moment nog geen antwoord gehad.
Toen maar weer via de vaste lijn gebeld,kreeg weer de KPN aan de lijn die kon mij niet helpen maar wist wel het juiste nummer van Simyo klantenservice. (0800 0232300)
Dit gebeld,kreeg eerst een opgewekte vrouwlijke stem met de melding dat ik met Simyo verbonden was. Vervolgens een sombere mannen stem die melde dat vanwege werkzaamheden aan het telefoonnet Klantenservice alleen te bereiken was via email of twitter.(3e blokkade)
Verbinding verbroken en nog geen antwoord op mijn email hebbend de microsimkaart in de iPhone gedaan en pincode ingevoerd. Dit was een fout van mij, want de simkaart was nog niet geactiveerd, en verspeelde daardoor een van mijn 3 simkaart levens.
Tenslotte maar weer de klanten service gebeld en deze keer de sombere mannenstem zijn verhaal helemaal laten vertellen en toen kreeg ik weer opeens de opgewekte vrouwenstem die vertelde dat alle medewerkers in gesprek waren en om maar een ogenblik te wachten en dat ik ook veel info op de Simyo website kon vinden.
Dit wachten duurde een aantal minuten met steeds dezelfde boodschap. Na ruim 5 minuten of iets langer werd mij opgewekt verteld dat het erg druk was en of ik op een later tijdstip terug wilde bellen(4e blokkade), maar voor dringende zaken kon ik aan de lijn blijven.
Besloot koppig om aan de lijn te blijven en na weer ongeveer dezelfde wachttijd kreeg ik uiteindelijk een ander meisje aan de lijn. Aan haar stem te horen stond ze stijf van de stress maar zij bleef zeer correct en ik kon mijn probleem uitleggen. Ja zij moest de simkaart eerst activeren en daar had zij mijn telefoon nummer en het nummer dat op de microsimkaart staat voor nodig. Op zich zeer logisch en juist maar ik moest wel die microsimkaart uit mijn iPhone halen.(beschermband iphone er af en gewurm met de paperclip) Had ik hem er maar niet zo snel in moeten doen.
Vervolgens zei zij dat de kaart geactiveerd zou worden en dat dit na een half uur gebeurd zou zijn. Waarna ik de pincode zou kunnen invoeren.
Besloot zekerheidshalve een uur te wachten,starte toen mijn iPhone en voerde de pincode in. Fout melding. Tweede leven van de simkaart/pincode verspeeld.
Maar weer de gestresde juffrouw gebeld via de boven beschreven weg.
Ja de simkaart was nu geactiveerd maar ik moest wel na invoeren de iPhone herstarten. Dit was mij eerst niet verteld.
Dit deed ik dus maar en op een of andere wijze verspeelde ik hiermee mijn derde simkaart leven. Bij de volgende poging tot ontgrendeling moest ik dus eerst de pukcode invoeren en vervolgens een nieuwe pincode kiezen. Uit eindelijk werd die geaccepteerd maar ik had nog geen telefoon netwerk. Was zo verstandig geweest om de juffrouw aan de lijn te houden maar die begreep ook niet waarom ik nog geen netwerk had. Zij ging naar de tweede lijn om advies. Kwam na enige tijd terug met de boodschap dat ik ,volgens haar collega, eerst de iPhone op de computer moest aansluiten en dan met Itunes de iphone verder zou moeten configureren.
Vond wel vreemd dat het verkrijgen van het telefoon netwerk via iTunes zou moeten lopen.
Bedankte haar en zag inmiddels op mijn iPhone het KPN icoon van telefoon netwerk verschijnen.
En ging toen de iPhone met mijn iMac verbinden en daarna verliep alles goed.Het zal dus een goede zaak zijn om een uitgebreid soort van stappenplan voor de microsimkaart met de iPhone op de Simyo website te zetten. Hierin moet vooral duidelijk de juiste volgorde van handelingen vermeld staan, met name wanneer je via iTunes moet gaan werken.
En iets doen aan de bereikbaarheid van Klantenservice en de juiste (vaste) telefoonnummers vermelden!
mvgv
Peter jansen

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Peterwillem,

Normaal gesproken zijn we telefonisch wel bereikbaar. Helaas hebben we te maken met een technisch probleem m.b.t. de telefonische klantenservice. Via de door jou genoemde telefoonnummers kom je wel bij Simyo uit. Wanneer je belt naar 0612001200 kom je uit bij het algemene klantenservice nummer van KPN. Als je op dat moment je Simyo telefoonnummer invoert, zou je doorgeschakeld moeten worden met de Simyo klantenservice. Dit is inderdaad wat verwarrend. We gaan kijken of we hier wat aan kunnen doen. Dit geldt ook voor het vermelden van de informatie over synchroniseren met Itunes. Het is echter zo dat tegenwoordig niet alleen Iphones gebruik maken van microsimkaarten. Ook Nokia en HTC maken tegenwoordig gebruik van micro simkaarten.

Groetjes,

Alex
Simyo, de slechtste provider ooit! Heeft me nu al 300 euro laten betalen voor abonnementskosten
die niet door mij of mijn telefoon gemaakt zijn. Negeert me nu al ongeveer 2 maanden via de mail.
Al 4x gebeld, kan ik niet geholpen worden! Oplichters.
Badge +6
Simyo, de slechtste provider ooit! Heeft me nu al 300 euro laten betalen voor abonnementskosten
die niet door mij of mijn telefoon gemaakt zijn. Negeert me nu al ongeveer 2 maanden via de mail.
Al 4x gebeld, kan ik niet geholpen worden! Oplichters.


Hoi Larsextra,

Kan je mij aangeven over welke factuur of facturen je vraag gaat. Wanneer ik dit weet dan kan ik dit gaan bekijken en kan ik je beter van dienst zijn.

Reageer