.

Beantwoord

Help, mijn simkaart verliest regelmatig contact met de telefoon

  • 10 August 2017
  • 2 reacties
  • 804 Bekeken

Beste Simyo,

Het probleem begon spontaan 2 weken geleden: de telefoon ging herstarten met de melding "Het mobiele netwerk niet beschikbaar totdat u opnieuw met een geldige SIM-kaart ingevoegd opstart". Dit bericht verschijnt om de dag, de telefoon heeft dan meerdere uren geen contact met het netwerk (kan dus niet bellen en heb geen dataverbinding). Bereikbaarheid is momenteel erg belangrijk voor mij. Ik heb daarom als volgt geprobeerd dit zelf op te lossen:
1. Harde reset van de telefoon (methode met knopjes ingedrukt houden). Alle data gewist. Hierna was het probleem niet verholpen
2. Nieuwe SIM-kaart bij jullie aangevraagd en geactiveerd. Ook hierna is het probleem niet verholpen.
Nu is mijn vraag, kunnen jullie zien of dit probleem binnen jullie netwerk/ mijn account ligt? Zo niet, dan weet ik dat het tijd is voor een nieuwe telefoon.
Alvast bedankt voor het uitzoeken!

Mvg Hans Peter
icon

Beste antwoord door Els 14 August 2017, 10:32

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hallo Simyo,

Hier hetzelfde probleem. Zoals je kunt zien heb ik al meerdere keren een nieuwe simkaart besteld (á €5,-). Eerst voor mijn HTC Onze X plus en ook al eens voor mijn Moto G4. Met grote regelmaat verliest de telefoon contact met de simkaart en moet ik mijn wachtwoord intikken. In de tussentijd ben ik dan onbereikbaar. Ik wil het nu graag een keer echt oplossen!

Groet,
Gert
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen hpwittingen en Gert A,

Welkom op het Simyo Forum! Heel goed dat jullie hier vragen stellen. Super vervelend om te lezen dat jullie al enige tijd problemen hebben met de simkaartregistratie. Ik help jullie graag met een oplossing.

@ hpwittingen, wat onhandig dat het probleem na een harde reset en het activeren van een nieuwe simkaart nog steeds niet is opgelost! Het kan zijn dat de simkaart niet helemaal goed meer gelezen wordt in de houder van je telefoon. Ik stuur je gratis een dikkere simkaart toe om te testen of je telefoon deze wel kan blijven registreren. Deze zul je binnen drie werkdagen in je brievenbus vinden. Normaal gesproken kost een nieuwe simkaart €5,-, maar omdat je al eerder een nieuwe simkaart hebt besteld krijg je deze van mij gratis. Neem na ontvangst contact op met onze klantenservice, want deze speciale simkaart kun je niet zelf via Mijn Simyo activeren.

@ Gert A, ook voor jou vind ik het heel vervelend dat je nog steeds problemen hebt met je simkaart. Ik kan me voorstellen dat je graag zo snel mogelijk een oplossing ziet. Ook jou stuur ik kosteloos een dikkere simkaart toe. Zodra je deze hebt ontvangen kun je hem door onze klantenservice laten activeren. Je zult de simkaart binnen drie werkdagen ontvangen.

Laten jullie het me weten of dit heeft geholpen?

Groetjes,
Els

Reageer